برای مهندسان دریایی که در کشتی ها کار می کنند ، مهمترین وظیفه ای است که باید به طور روزمره با آنها روبرو شوند مشکلات عیب یابی مربوط به ماشین آلات موتورخانه است.
ما اغلب س questionsالاتی از این قبیل پیدا می کنیم - بهترین راه برای عیب یابی مشکل ماشین آلات چیست؟ و صادقانه بگویم هیچ پاسخی برای چنین سوالی وجود ندارد.
از نظر فنی ، جنبه های مختلفی وجود دارد که در حل یک مسئله ماشین آلات موتورخانه نقش مهمی دارند.
اگرچه آموزش مهندسی دریایی اصول اولیه مفاهیم دریایی را در بر می گیرد ، اما فقط از طریق تجربه عملی است که مهندسان دریایی تکنیک های حیاتی کارکرد و نگهداری موتورخانه را درک می کنند. با این حال ، حتی هر دو این دو عامل با هم کافی نیستند.
موتورخانه کشتی
عیب یابی Ship’s Machinery
جدول عیب یابی مشعل گازی ایران رادیاتور به شرح زیر است:
- نیاز
- رویکرد
- یادگیری
الزامات
گرچه هنر عیب یابی را نمی توان فقط از کتابهای مهندسی دریا آموخت ، دانش کتاب به همان اندازه مهم است. همانطور که یادگیری حل مسائل مربوط به ماشین آلات کشتی ها از طریق تجربه و رویکرد عملی مهم است ، داشتن یک پیش زمینه فنی همراه با نیازهای اساسی زیر برای یک دریانورد بسیار مهم است:
- یک دوره مهندسی دریایی برای درک مهارت های اساسی ماشین آلات دریایی - یک دیپلم یا یک درجه
- آموزش عملی با ماشین آلات واقعی - آموزش زمینی یا عملی در کارگاه ها ، پروژه ها ، کشتی های کشتی و غیره
- آموزش شبیه سازی برای افزایش توانایی حل مسئله
- تجربه - همانطور که قبلاً بیان شد ، تجربه عملی بهترین معلم است و هرگز نباید اهمیت آن را فراموش کرد
موتور اصلی کشتی
رویکرد
داشتن هرگونه "الزامات" ذکر شده در بالا برای کار در کشتی برای هر شخص اجباری است ، اما این موارد نیز کافی نیست. انجام الزامات فقط اولین قدم برای عیب یابی موفقیت آمیز است. روش صحیح یادگیری و درک ماشین آلات یکی از سه فاکتور مهمی است که دریانوردان برای عیب یابی باید در نظر بگیرند. یک رویکرد سالم شامل موارد زیر است:
- دانستن ماشین آلات خود را از داخل و خارج
- یادگیری روشهای شروع و توقف ماشین آلات موتورخانه کاملاً
- خواندن کتابچه راهنمای سازنده برای یک رابط کاربری دوستانه و درک آسان ، به ویژه نقاط عیب یابی
- درک اینکه چه چیزی باعث عملکرد ماشین آلات می شود و منابع تغذیه ای که برای کار استفاده می شوند کدامند؟ نگاهی به عوامل مهم مانند برق ، روغن ، آب ، هوا ، دما و غیره
- بررسی و دانستن پارامترهای اساسی و مقایسه آنها با سوابق قبلی
- بررسی ابتدایی ترین ایرادات - عملکرد نامناسب اندازه گیرها و صفحه نمایش پارامترها حتی در صورت کارکرد خوب اجزا
- شناسایی پارامتر غیر طبیعی است
- تشخیص اینکه کدام یک از اجزای سازنده یا بخشی از ماشین آلات خطا دارند
- اگر شناسایی م componentلفه مشکل دار امکان پذیر نیست ، تکنیک معکوس رد کردن م theلفه اجرا و نزدیک شدن به م oneلفه معیوب را شروع کنید.
- هنگامی که م componentلفه یا دلیل آن واقع شد ، منطقی فکر کنید که خطا کجاست - در منطقه مقابل یا در منطقه دیگر
- مشخص کنید آیا سایر قطعات متصل به م componentلفه معیوب ممکن است مشکلی ایجاد کنند
- پس از شناسایی بلافاصله مشکل را برطرف کنید
- ماشین آلات را برای عملکرد مطلوب آزمایش کنید
- در صورت ادامه مشکل ، دوباره همین مورد را بررسی کرده و سایر قطعات متصل را نیز ردیابی کنید
یادگیری
دریانوردان غالباً فراموش می کنند که عیب یابی یک فرایند یادگیری مداوم است. هیچ مرحله ای مانند "همه را بدانید" وجود ندارد. چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد هر روز حتی اگر کسی سالها تجربه قایقرانی داشته باشد. بنابراین اگر گاهی کسی قادر به حل مشکلی نیست ، ناامید نشوید. از موضوع یاد بگیرید.
یادگیری از آخرین مسئله حل شده همیشه به تجربه ای می تواند برای موقعیت های عیب یابی آینده کمک کند. هنگامی که مشکل حل شد ، بهتر است همین مسئله را با تیم خود در میان بگذارید تا روش ساده دیگری برای حل مسئله مشابه پیدا کنید.
ثبت مشکل پیش رو ، نحوه برخورد و روش استفاده شده برای حل نه تنها در آینده مفید خواهد بود بلکه به عنوان منبع مفیدی برای مهندسان دیگر نیز برای حل سریع و آسان شرایط مشابه عمل می کند.
هنگام کار در موتورخانه کشتی ، بسیار مهم است که هر مشکلی را به روشی سریع و ساده عیب یابی کنید تا اطمینان حاصل کنید که برنامه سفر کشتی آسیب نمی بیند. سه عامل فوق با هم اصول اساسی عیب یابی مشکلات ماشین آلات موتورخانه را تشکیل می دهند.
در راهنمای مهندسی دریایی در مورد عیب یابی تمام ماشین آلات موتورخانه اطلاعات کسب کنید و به مجله اینترنتی خدمت از ما مراجعه کنید.