در روزهای بهاری و تابستانی از انواع توری پنجره برای در و پنجره ها استفاده می کنیم. هجوم حشرات و خزندگان در بهار و تابستان ما را از استفاده از هوای تازه بی نصیب می کند. توری پنجره از ورود حشرات به فضای داخلی خانه جلوگیری می کند و می توانیم در هر زمان از هوای تازه بیرون بهره ببریم. 
توری پنجره در شکل های متنوع و برای کاربردهای متفاوت ساخته می شود. متناسب با نوع در و پنجره هر یک از آنها مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این نوشته با انواع توری پنجره در ادامه آشنا شوید.

 

توری پنجره ثابت

توری پنجره ثابت یکی از متداول ترین انواع توری پنجره است. قیمت این نوع توری نسبت به دیگر توری های پنجره پایین تر است اما عمر مفید کم‌تری دارد و همین که با نصب توری پنجره ثابت ، پنجره مسدود می شود.

 

توری پنجره پلیسه ‌ای

توری پنجره پلیسه ای یا توری آکاردئونی یکی از بهترین انواع توری پنجره است. این نوع توری به راحتی جمع می شود اما از فنر یا لولا استفاده نمی‌شود. در واقع توری پنجره پلیسه ای به صورت کرکره‌ ای باز و بسته می شود. این نوع توری از هر دو جهت راست به چپ یا چپ به راست قابل نصب است.

 

توری پنجره آهنربایی

توری پنجره آهنربایی بدون قاب ساخته می شود. ساختار توری از پارچه‌ توری است با جنس های متنوع است. این توری از وسط به صورت طولی به دو قسمت تقسیم شده و این دو قسمت توسط چند آهنربا به یکدیگر متصل هستند. مقاومت و استحکام توری آهنربایی معمولا بالاست.

 

توری پنجره چسبی

توری پنجره چسبی، در مقایسه با سایر توری ها ارزان تر و در دسترس تر است. این نوع توری پنجره به سادگی با تهیه‌ نوار چسب با طول مورد نظر از بازار نصب می شود.

 

توری پنجره کشویی

توری پنجره کشویی از نظر کارایی دوام و ساز و کار، بسیار به توری پلیسه‌ ای شباهت دارد. تفاوت توری کشویی با توری پلیسه این است که پارچه به حالت آکاردئونی در نمی آید. پارچه‌ی مورد استفاده در این نوع توری صاف است.

 

توری پنجره لولایی

توری‌های لولایی مثل یک پنجره از طریق یک لولا باز و بسته می ‌شوند و توری به کمک فریم های آن باز و بسته می شود. باز و بسته کردن زیاد این نوع توری پنجره ممکن است به لولا آسیب برساند. به همین علت از این نوع توری پنجره برای قسمت هایی که کمتر در معرض باز و بسته شدن قرار دارند استفاده کنید. 

 

توری پنجره را بهتر است متناسب با نوع پنجره و کاربرد آن انتخاب کنید. همچنین جنس توری و متریال به کاربرده شده در آن، با آب و هوای منطقه خاصی سازگاری دارد.