اگر به تازگی به خانه جدید ساخته اید و یا می خواهید کانال کشی کولر را تعویض کنید باید ابتدا نحوه محاسبه قیمت کانال کولر را بدانید. هنگام کانال کشی برای کولر باید توجه داشته باشید که جنس فلزی و متریال مورد استفاده در کانال کولر چیست. با یک پرس و جو از متخصصین می توانید هرگونه سوال در مورد نحوه محاسبه قیمت کانال کولر، قیمت دریچه کانال کولر، قیمت کانال کولر پلیمری، قیمت کانال کولر پلی اورتان، قیمت کانال کولر پلاستیکی، قیمت کانال کولر دست دوم، قیمت ساخت کانال کولر جدید و کانال کولر ارزان را بپرسید و به صورت شفاف در مورد قیمت ها مطلع شوید.

 

نحوه محاسبه قیمت کانال کولر

نحوه محاسبه قیمت کانال کولر بر اساس ساختار ساختمان و متراژ کار ارزیابی می‌ شود. معمولا کانال کشی کولر از روی پشت بام ساختمان رد می‌ شود و به داخل ساختمان می رسد.
جنس ورق کانال کولر و ضخامت آن از دیگر موارد تاثیر گذار در قیمت کانال کولر است. 
بسیاری از کانال سازان توصیه می کنند که که کانال کولر را با رنگ‌های روشن سفید یا سبز رنگ آمیزی کنید. در واقع این کار باعث می شود که عایقی برای ورق‌ ها درست شود و از تخریب آن ها در اثر نور و شرایط محیطی جلوگیری نماید. در نتیجه میزان خنک کنندگی و بازدهی کانال کولر افزایش می یابد. در این صورت شما به افزایش کارایی کولر آبی خود و طول عمر آن کمک می کنید. همین موضوع در هزینه کانال کشی تاثیرگذار خواهد بود.
کانال و دریچه کولر یکی از مهمترین اجزای سیستم کولر است. با وجود یک کانال مناسب سیستم تهویه خوبی در ساختمان ایجاد خواهد شد و هوای گرم سریع تر از ساختمان خارج و در عوض هوای خنک به طور یکسان در تمام قسمت‌های ساختمان تولید خواهد شد پس با یک کانال سازی و دریچه کولر اصولی از هوای خنک و مطبوع در ساختمان خود لذت ببرید.
شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که با وجود روشن بودن کولر حتی با درجه بالا بازهم هوای مطلوبی را از نظر خنکی و طراوت تجربه نکنید. اغلب ساختمان‌هایی که در زمان کانال سازی و نصب دریچه کولر تمامی موارد اصولی از جمله تعیین جایگاه دریچه کولر بر اساس ساختار ساختمان را رعایت نکردند بخش قابل توجهی از راندمان و کارایی عملکرد کولر را از دست خواهند داد. افزایش مصرف برق و آب به دلیل راندمان پایین کولر و دریچه‌ها و اضافه شدن هزینه‌های اضافی یکی از مهم ترین عوامل تاکید بر نصب اصولی دریچه کولر و کانال سازی است.