۲۰ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

قیمت هر متر آبیاری قطره ای

آبیاری قطره ای یکی از روش های مناسب آبیاری در باغبانی و کشاورزی است. روش آبیاری قطره ای موجب کاهش مصرف آب و هزینه های آبیاری می شود. از طرفی کیفیت آبیاری زمین نیز در مقایسه با سایر روش ها مناسب تر است. از همین رو بسیاری از باغداران تمایل دارند بدانند قیمت هر متر آبیاری قطره ای برای اجرای آن چقدر است. قیمت آبیاری قطره ای متناسب با هزینه لوله کشی آبیاری قطره ای، قیمت هر متر لوله آبیاری قطره ای، قیمت تجهیزات آبیاری قطره ای مانند شیلنگ محاسبه می شود. 

قیمت هر متر آبیاری قطره ای متناسب با کیفیت و جنس لوله آبیاری قطره ای، ضخامت و وزن لوله و شیلنگ است. مثلا برای یک کلاف 50 متری لوله آبیاری قطره ای با لوله قطری استاندارد باید حدود 70 تا 100 هزار تومان هزینه کنید. متخصصین فعال در زمینه آبیاری قطره ای خدمت از ما می توانند در خصوص هزینه ها و قیمت هر متر آبیاری قطره ای به شما کمک کنند. 

 

لوله آبیاری قطره ای چیست؟

لوله های مورد استفاده در آبیاری قطره ای وظیفه انتقال آب به قسمت های مختلف زمین کشاورزی را دارند. شرکت های تولید کننده لوله آبیاری قطره ای این روزها با تنوع بالا و در اندازه های متفاوتی فعالیت می کنند. متاسفانه بسیاری از کشاورزان به علت قیمت کمتر لوله های غیر استاندارد از این لوله ها استفاده می کنند که در برابر نور خورشید سریع پوسیده و بعد از مدتی پاره می شوند.

با وجود این تنوع بالا در ساخت لوله آبیاری قطره ای، در مواردی می تواند باعث ایجاد دغدغه هایی در مورد انتخاب بهترین لوله آبیاری قطره ای در افراد شود. همچنین هزینه نهایی از اجرای سیستم آبیاری قطره ای تصمیم گیری را کمی سخت می کند.

لوله آبیاری قطره ای معمولاً در قطر و ضخامت های متفاوتی ساخته می شوند، که با توجه به این قطر ها کاربرد های مختلفی نیز دارند. 
قیمت هر متر لوله آبیاری قطره ای همانطور که گفته شد متناسب با ضخامت و وزنشان است. از همین رو در دسته های مختلف قرار می گیرند و با توجه به وزن و ضخامت لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای، این قیمت ها مشخص می شود. لوله های پلی اتیلن مخصوص آبیاری قطره ای دارای دو نوع ضخامت 1.2 و 1.4 میلیمتری در بازار موجود هستند.
 

۳۱ تیر ۹۹ ، ۱۶:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بازار خدمات

معرفی انواع توری پنجره

در روزهای بهاری و تابستانی از انواع توری پنجره برای در و پنجره ها استفاده می کنیم. هجوم حشرات و خزندگان در بهار و تابستان ما را از استفاده از هوای تازه بی نصیب می کند. توری پنجره از ورود حشرات به فضای داخلی خانه جلوگیری می کند و می توانیم در هر زمان از هوای تازه بیرون بهره ببریم. 
توری پنجره در شکل های متنوع و برای کاربردهای متفاوت ساخته می شود. متناسب با نوع در و پنجره هر یک از آنها مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این نوشته با انواع توری پنجره در ادامه آشنا شوید.

 

توری پنجره ثابت

توری پنجره ثابت یکی از متداول ترین انواع توری پنجره است. قیمت این نوع توری نسبت به دیگر توری های پنجره پایین تر است اما عمر مفید کم‌تری دارد و همین که با نصب توری پنجره ثابت ، پنجره مسدود می شود.

 

توری پنجره پلیسه ‌ای

توری پنجره پلیسه ای یا توری آکاردئونی یکی از بهترین انواع توری پنجره است. این نوع توری به راحتی جمع می شود اما از فنر یا لولا استفاده نمی‌شود. در واقع توری پنجره پلیسه ای به صورت کرکره‌ ای باز و بسته می شود. این نوع توری از هر دو جهت راست به چپ یا چپ به راست قابل نصب است.

 

توری پنجره آهنربایی

توری پنجره آهنربایی بدون قاب ساخته می شود. ساختار توری از پارچه‌ توری است با جنس های متنوع است. این توری از وسط به صورت طولی به دو قسمت تقسیم شده و این دو قسمت توسط چند آهنربا به یکدیگر متصل هستند. مقاومت و استحکام توری آهنربایی معمولا بالاست.

 

توری پنجره چسبی

توری پنجره چسبی، در مقایسه با سایر توری ها ارزان تر و در دسترس تر است. این نوع توری پنجره به سادگی با تهیه‌ نوار چسب با طول مورد نظر از بازار نصب می شود.

 

توری پنجره کشویی

توری پنجره کشویی از نظر کارایی دوام و ساز و کار، بسیار به توری پلیسه‌ ای شباهت دارد. تفاوت توری کشویی با توری پلیسه این است که پارچه به حالت آکاردئونی در نمی آید. پارچه‌ی مورد استفاده در این نوع توری صاف است.

 

توری پنجره لولایی

توری‌های لولایی مثل یک پنجره از طریق یک لولا باز و بسته می ‌شوند و توری به کمک فریم های آن باز و بسته می شود. باز و بسته کردن زیاد این نوع توری پنجره ممکن است به لولا آسیب برساند. به همین علت از این نوع توری پنجره برای قسمت هایی که کمتر در معرض باز و بسته شدن قرار دارند استفاده کنید. 

 

توری پنجره را بهتر است متناسب با نوع پنجره و کاربرد آن انتخاب کنید. همچنین جنس توری و متریال به کاربرده شده در آن، با آب و هوای منطقه خاصی سازگاری دارد.


 

۳۱ تیر ۹۹ ، ۱۳:۲۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بازار خدمات

خواص روغن سیاه دانه برای مو

 

دانشمندان خواص متعددی را برای روغن سیاه دانه برای مو را کشف کرده اند و از این روغن برای رفع سفیدی مو بهره برند. روغن سیاه دانه یکی از روغن های مفید برای پوست و مو و درمان بیماری هاست. یکی از کاربردهای روغن سیاه دانه برای مو و رفع سفیدی آن است. علاوه بر رفع سفیدی مو با استفاده از روغن سیاه دانه می توانید به رویش مجدد مو نیز امیدوار شوید. همچنین روغن سیاه دانه برای لاغری نیز استفاده می شود. اما تمرکز امروز این مطلب بر خواص اعجاب انگیز روغن سیاه دانه برای مو است.

ممکن است روش های متفاوتی برای رفع سفیدی مو وجود داشته باشد. روش های شیمیایی و استفاده از ترکیبات تجاری ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشند. اما استفاده از روغن سیاه دانه برای مو نه تنها عوارض ندارد بلکه هم طبیعی است و در دسترس همه ماست. پس اگر به دنبال یک روش طبیعی و بدون استفاده از داروهای شیمیایی را برای رفع سفیدی مو هستید، پیشنهاد می شود، خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو را مطالعه کنید.

 

خواص روغن سیاه دانه برای مو 

روغن سیاه دانه یک منبع غنی از مواد مغذی معدنی و ویتامین ها ست که با استفاده از آن می توانید یک تغذیه مناسب مو در سیاه دانه در نظر بگیرید.

مواد مغذی موجود در روغن سیاه دانه عبارتند از مس، منگنز، کلسیم، منیزیم، آهن، روی، فسفر، ویتامین B1، اسیدهای آمینه، سلنیوم، ملانین و فیبر رژیمی.همچنین سیاه دانه حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان های طبیعی مانند سوزامین، سسامولین و سزامول است. تمامی این ترکیبات به رشد مو و رفع سفیدی مو کمک می کنند.

خواص روغن سیاه دانه برای مو به اندازه ای است، که بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شوند. یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه برای مو جلوگیری از ریزش مو است. نحوه استفاده از روغن سیاه دانه برای مو به این شکل است که موها و پوست سرتان را با این روغن ماساژ داده و یک شبانه روز اجازه دهید این روغن روی موهایتان بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید.

علاوه بر رفع سفیدی مو، روغن سیاه دانه برای رویش مجدد مو نیز معجزه می کند. روغن سیاه دانه به دلیل سرشار بودن از مواد مغذی موجب جریان انرژی در بدن و سر می‌ شود. ماساژ سر با این روغن منجر به تقویت پیاز مو و ریشه مو و در کنار آن ممانعت از ریزش مو شده و لطافت و ضخیم شدن مو را به دنبال دارد. رطوبت رسانی به مو و درمان ریزش مو از موارد موثر در ویژگی های روغن سیاه دانه برای رویش مجدد مو است.
 

۳۰ تیر ۹۹ ، ۱۴:۴۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بازار خدمات

استعلام خلافی خودرو

 

در زمان خرید و فروش خودرو یکی از مواردی که اهمیت دارد این است که بتوانید خلافی خودرو خود یا خودروی جدید را استعلام کنید.خلافی خودرو در واقع هزینه ای است که در صورت تخلف راننده خودرو، مالک خودرو باید آن را پرداخت کند.  روش هایی نیز برای کم کردن خلافی خودرو وجود دارد. استعلام خلافی خودرو به روش های مختلفی امکان پذیر است و نیازی نیست حتما به پلیس+10 مراجعه کنید. با استفاده از گوشی موبایل خود می توانید به راحتی خلافی خودروتان را استعلام کنید.
پلیس راهنمایی و رانندگی برای راحتی بیشتر چندین روش برای استعلام خلافی خودرو درنظر گرفته است. با این روش ها دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود. حتی به صورت آنلاین و از طریق گوشی موبایل خود می توانید خلافی خودرو را پرداخت کنید.

 

روش های استعلام خلافی خودرو

  • استعلام ریز خلافی خودرو
  • استعلام خلافی خودرو با کد ملی
  • استعلام خلافی خودرو با پلاک
  • استعلام خلافی خودرو از طریق vin
  • خلافی خودرو اس ام اس
  • خلافی خودرو پیامک
  • ریز خلافی خودرو با شماره پلاک
  • چاپ خلافی خودرو

 

1. برای استعلام خلافی خودرو، شما به شماره VIN یا کد 8 یا 9 رقمی خودرو خود که در پشت کارت ماشین یا پلاک خودرو درج شده، نیاز دارید. 
یکی از روش های استعلام خلافی خودرو، اقدام از طریق وب سایت پلیس راهور ناجا است. شما پس از مراجعه به سایت، در سمت راست سایت بر روی خدمات کلیک نمایید سپس بر روی استعلام میزان تخلفات رانندگی کلیک نمایید. پس از کلیک بر روی این گزینه، به صفحه استعلام خلافی خودرو هدایت می شود که در صفحه باز شده باید شماره بارکد پستی(کد ۸ رقمی درج شده بر روی کارت ماشین) را وارد کنید.

2. یکی دیگر از روش های استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک است. برای دریافت میزان خلافی خودرو کد ۱۷ رقمی VIN را به یکی از شماره های 110005151 یا 30005151 ارسال کنید. (پیامک بفرستید فقط شماره) 
میزان خلافی خودرو برای شما از طریق پیامک ارسال می شود. شما با استفاده از شناسه قبض ارسالی می توانید از طریق اپلیکیشن های پرداخت یا خودپرداز بانک ها آن را پرداخت کنید.
توجه داشته باشید که رانندگانی که خلافی خودرو شان بیش از یک میلیون تومان باشد، نمی‌توانند از روش های بالا استفاده کنند. در این صورت حتما باید به پلیس + 10 مراجعه کنند.

3. همچنین شما می توانید با شماره گیری ۸۸۲۸۸۸۸  و وارد کردن کد VIN میزان خلافی خودرو را دریافت کنید.

۳۰ تیر ۹۹ ، ۱۳:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بازار خدمات

حذف اکانت اینستا به صورت موقت و دائم

اینستاگرام یکی از پرمخاطب ترین برنامه های گوشی موبایل این روزها تعداد بازدیدکنندگان و کاربران بالایی دارد. استفاده از این اپلیکیشن در ایران نیز بسیار افزایش داشته است. گاهی کاربران به دلایل متفاوت تصمیم به حذف اکانت اینستا خود می کنند.در ایران این اپلیکیشن به زبان فارسی وجود دارد ولی مراحل حذف اکانت اینستا فارسی و انگلیسی تفاوتی ندارند.

برنامه هایی برای حذف اکانت اینستا نیز وجود دارد اما لزوما همه برنامه ها کاربرد برای شما ندارند. 

 

آیا حذف اکانت اینستا بدون پسورد امکان پذیر است؟ 

اگر پسورد ایمیل ثبت نامی خود را داشته باشید می توانید بدون داشتن پسورد اینستا، آن را دیلیت کنید. برای این کار باید وارد ایمیل خود شوید و لینکی را که از طرف اینستا برای تغییر رمز عبور فرستاده است را باز کنید و اقدام به تعیین رمز جدید کنید. سپس مراحل زیر را برای حذف اکانت اینستا طی کنید.
دیلیت اکانت اینستا در دو حالت موقت و دائم انجام می شود.


1. حذف اکانت اینستا موقت

اگر می خواهید برای یک مدت زمان کوتاهی کسی نتواند به اینستاگرام شما دسترسی پیدا کند، می توانید اینستا خود را به صورت موقت حذف کنید. اگر می خواهید اکانت خود را به صورت موقت دیلیت کنید بایدم
برای حذف اکانت اینستا به صورت موقت وارد اکانت اینستا خود شوید. سپس به صفحه اصلی اکانت اینستاگرام خود وارد شوید و روی علامت آدمک پایین صفحه سمت راست اینستاگرام خود کلیک نمایید، سپس گزینه Edit Profile را انتخاب کنید.
روی گزینه آبی رنگ Temporarily disable my account کلیک کنید. در اینجا به توجه به هدف شما دو راه دارید.

 

2. حذف اکانت اینستا دائمی

به طور کلی تصمیم گرفتید که نمی‌خواهید با اکانت اینستاگرام خود کار کنید و تصمیمتان برای حذف اکانت اینستاگرام جدی است.
در صورتی که مطمئن هستید می‌خواهید اکانت خود را پاک کنید مراحل زیر را انجام دهید:
 برای حذف اکانت اینستا برای همیشه به لینک https://instagram.com/accounts/remove/request/permanent/ بروید و  در صفحه باز شده، نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید.
سپس روی Log in کلیک نمایید تا به صفحه حذف اکانت اینستا بروید. تمامی مراحل مانند روش موقت است.

توحه کنید که معنی حذف اکانت اینستا به صورت دائمی یعنی پاک شده تمامی اطلاعات شما و برای همیشه یوزرنیم شما پاک می شود. این  با خروج (logout) از اپلیکیشن متفاوت است.

همچنین درصورت دیلیت اکانت اینستا به صورت موقت است و بعد از چند روز مجدد می‌ توان آن را فعال کرد.

۲۹ تیر ۹۹ ، ۱۵:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بازار خدمات

مشاهده سابقه بیمه

سابقه بیمه از مهم ترین مباحثی است که بسیاری از کارمندان و کارکنان شرکت ها به آن اهمیت می دهند. برای اینکه بدانید تاکنون چقدر سابقه بیمه تامین اجتماعی داریم و آیا همه سوابق بیمه ما اعمال شده است باید سابقه بیمه خود را مشاهده کنید. شما سابقه بیمه خود را به روش های متفاوتی می توانید مشاهده کنید.

 

مشاهده سابقه بیمه فقط با کد ملی، مشاهده سریع سوابق بیمه، مشاهده سوابق بیمه با موبایل از روش هایی است که می توانید سابقه بیمه خود را در آن مشاهده کنید. یکی از مزایای داشتن سابقه بیمه راحتی در گزینش موقعیت شغلی جدید است. همچنین می‌توانید از بیمه خود برای دریافت خدمات درمانی استفاده نمایید.

شما با استفاده از روش های پیش رو می توانید به راحتی سابقه بیمه خود را مشاهده کنید. خوبی آن این است که روش های آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری برای مشاهده سابقه بیمه وجود دارد. 

 

شما می‌توانید به راحتی با استعلام سابقه بیمه خود از طریق کد ملی، سابقه بیمه خود را مشاهده کنید. دریافت سابقه بیمه با کد ملی بسیار راحت است. در ادامه با ما همراه باشید تا سوابق بیمه خود را با استفاده از کد ملی دربیاورید. شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه سوابق بیمه خود را دربیاوریم با ما همراه باشید تا با مراحل مشاهده سوابق بیمه بیشتر آشنا شوید.

 

یکی از روش های مشاهده سابقه بیمه استفاده از دستورات و کدهای مرتبط در موبایل است. در این روش نیازی به دانستن شماره بیمه خود ندارید.

برای مشاهده سابقه بیمه خود با استفاده از کد دستوری، ابتدا باید در سایت سوابق بیمه شدگان تامین اجتماعی به نشانی https://account.tamin.ir/ ثبت نام نمایید.

برای مشاهده سابقه بیمه کد دستوری #۴* را با گوشی تلفن همراه خود شماره گیری کنید.

سپس گزینه ۳  "تامین اجتماعی" را انتخاب کنید.

سپس روی گزینه 2 یعنی استعلام ها بزنید.

سپس برای آخرین سابقه بیمه را بزنید و کد ملی خود را وارد کنید.

 

کدهای دستوری برای مشاهده سابقه بیمه:

  1. گرفتن کد USSD جهت مشاهده سابقه بیمه برای خطوط تلفن همراه اول #۱۴۲*
  2. کد USSD جهت مشاهده سابقه بیمه برای خطوط تلفن ایرانسل #۱۴۲۰*۴*
  3. کد USSD جهت مشاهده سابقه بیمه برای خطوط تلفنرایتل #۱۴۲۰*۴*

فراموش نکنین که این تنها روش مشاهده سابقه بیمه نیست. روش های دیگری مانند دانلود اپلیکیشن و مراجعه به سایت تامین اجتماعی نیز وجود دارد. 

۲۹ تیر ۹۹ ، ۱۱:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بازار خدمات

ساخت ایمیل در گوگل و یاهو

 

شما با ساخت ایمیل می توانید به دنیای آنلاین دسترسی داشته باشید. با داشتن یک ایمیل در گوگل می توانید اینستاگرام بسازید و یا از امکانات وب سایت هایی مانند YouTube‏، Google Play، و Google Drive استفاده کنید. ثبت‌ نام در Gmail، و یک حساب Google  ایجاد کنید. برای ساخت ایمیل روش های متفاوتی وجود دارد. اگر برایتان مهم نیست ایمیل در کدام سرویس دهنده باشد، با هر کدام که راحت تر هستید می توانید ایمیل بسازید. یاهو، گوگل و هات میل از برترین سرویس دهنده های ایمیل در دنیا هستند.

برای مثال شما با ساخت جیمیل که متعلق به شرکت گوگل است، می توانید از گوگل وبمستر، گوگل آنالیتیکس، گوگل درایو، گوگل مپ،استفاده کنید. گوگل پس از ساخت ایمیل به شما 15 گیگ فضای رایگان برای ذخیره‌ سازی اطلاعات دلخواهتان در درایو اختصاصی خودتان می‌ دهد. 

استفاده از ایمیل رایگان است و همیشه ایمیل در دسترس شما خواهد بود. 

 

روش ساخت ایمیل در گوگل

برای ساخت ایمیل درگوگل در دسکتاپ ابتدا به https://accounts.google.com/SignUp بروید. در این صفحه ای که باز شد ، از شما خواسته می شود که نام و نام خانوادگی ، نام کاربری (اسم ایمیل) و یک رمز عبور قوی برای خود ایجاد کنید. همچنین در این بخش باید تاریخ تولد، جنسیت و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. 

سپس روی گزینه next بزنید و آنگاه کدی برای شماره تلفن وارد شده ارسال می شود که باید آن را در قسمت مربوطه وارد کنید.

از حسابی که ایجاد کرده‌اید برای ورود به سیستم Gmail‌ استفاده کنید.

 

یکی از سرویس های جیمیل  حساب G Suite است که برای اهداف تجاری و کسب و کارها مورداستفاده قرار می گیرد. این ایمیل به صورت اختصاصی برای شرکت شما ساخته می شود. به عنوان مثال susan@example.com این گونه می توانید ایمیل تجاری داشته باشید.

 

روش  ساخت ایمیل در یاهو

برای ایجاد ایمیل در یاهو به آدرس https://login.yahoo.com/account/create بروید. 

در صفحه باز شده، اسم و مشخصات خود را در وارد کنید و سپس continue را بزنید. سایر مراحل آن شامل وارد کردن شماره تلفن و تایید شماره از طریق ارسال کد است.

 

به همین راحتی شما می توانید در سرویس دهنده دلخواهتان ایمیل بسازید و از آن در همان لحظه استفاده کنید.

فراموش نکنید که هنگام ساخت ایمیل سعی کنید اطلاعات خود را مانند رمز عبور، ایمیل و شماره را به درستی وارد کنید و حتما آن ها را به خاطر بسپارید و اگر فراموش می کنید در جایی آن ها را یادداشت کنید.


 

۲۹ تیر ۹۹ ، ۱۰:۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
بازار خدمات

دیلیت اکانت تلگرام

امروز قرار است به سراغ یک مطلب خیلی کاربردی برویم. احتمالا همه ما در بخشی از زندگی به دلیل مشغله هایی که داریم تصمیم گرفتیم کمی از شبکه های اجتماعی فاصله بگیریم تا بتوانیم استفاده بهتری از زمان خود داشته باشیم. یکی از این شبکه های اجتماعی تلگرام است که برای حذف آن باید دیلیت اکانت تلگرام را بلد باشیم برای همین در این مطلب به دیلیت اکانت تلگرام می پردازیم.

 

پیش از اینکه به معرفی روش های موجود برای دیلیت اکانت تلگرام بپردازیم به این نکته توجه کنید که با حذف اکانت تلگرام، تمامی داده‌ها و اطلاعات موجود در آن که شامل مخاطبین، چت های خصوصی، گروه‌ها و کانال تلگرام از بین می رود.

اگر با همان شماره‌ای که اکانت تلگرامتان را حذف کرده اید می خواهید، مجدد از تلگرام استفاده کنید دیگر آن داده‌ها قابل بازیابی نیستند و شما به عنوان کاربر جدید وارد تلگرام می شوید

ریپورت تلگرام:

توجه کنید که دیلیت اکانت تلگرام کمک به رفع ریپورت شدن تلگرام نمی شود و ریپورت براساس شماره مشخص می شود و زمانی که دوباره وارد تلگرام شوید، از ریپورت تلگرام خارج می شوید که چنین چیزی صحیح نبوده و ریپورت تلگرام بر اساس شماره تعیین می‌شود.

 

آموزش گام به گام دیلیت اکانت تلگرام

1. در برنامه یا اپلیکیشن تلگرام گزینه مستقیم برای دیلیت اکانت تلگرام وجود ندارد. برای این کار وارد لینک زیر شوید و طبق آموزش زیر اقدام به حذف اکانت خود نمایید.

لینک مستقیم برای دیلیت اکانت تلگرام

 https://my.telegram.org/auth

2. در این مرحله وارد صفحه ای می شوید که باید شماره خود را وارد کنید. توجه کنید قبل از شماره باید کد ایران یعنی 98+ را وارد کنید سپس بر روی دکمه Next کلیک نمایید.

3. در این مرحله، به تلگرام شما یک کد ارسال می شود که باید وارد تلگرام خود شوید، کد را کپی کنید و سپس به صفحه ای که در آن بودید بازگردید و کد را در بخش موردنظر وارد کنید و سپس گزینه sign in را بزنید.

4. در این مرحله به صفحه مدیریت اکانت تلگرامتان وارد می شوید. بعد از ورود به اکانت خود، باید گزینه Delete Account را بزنید تا وارد لینک دیلیت اکانت تلگرام شوید.

5. در این مرحله به صفحه ای هدایت خواهید شد که در آن توضیحاتی درباره اینکه اگر اکانت تلگرام خود را دیلیت کنید همه اطلاعات شما (کانال ها؛ پیام ها و گروه ها) پاک می شوند، به شما داده می شود. در صورت اطمینان برای انجام این کار، بر روی Delete Account کلیک کنید. در این مرحله می توانید در بخش why are you leaving دلایل دیلیت اکانت خود را بنویسید. بر روی Delete My Account را کلیک کنید.

6. در نهایت بعد از کلیک بر روی Yes, delete my account، اکانت شما حذف می شود و در صورتیکه به تلگرام بروید با صفحه عضویت در تلگرام روبه رو می شوید.

۲۶ تیر ۹۹ ، ۰۳:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بازار خدمات

کاکتوس

کاکتوس به علت رشد آسان و مقاوم بودنش، محبوبیت زیادی دارد. اما کاکتوس نیز برای رشد بهتر و طول عمر بیشتر نیاز به یک سری مراقبت دارند. دلیل مقاوم بودن کاکتوس و ماندگاری در شرایط سخت این است آب و مواد مغذی را در برگ های آب دار و ریشه های حود ذخیره می کنند.

 

فصل رشد کاکتوس

بسیاری از کاکتوس ها دارای فصل رشد و کمون هستند. فصل رشد به طور معمول، از بهار تا پاییز می باشد. بسیاری از گیاهان زمانی که درجه هوا خنک تر است و روز کوتاه تر است یعنی از اواخر پاییز تا اوایل بهار، دوباره شروع به رشد می کنند.

 

آبیاری کاکتوس چگونه است؟

کاکتوس نسبت به دیگران گیاهان به آب کمتری نیاز دارد. در زمانی که گیاه در فصل رشد است، حداقل یکبار در هفته نیاز دارند. زمانی که گیاه بزرگتر می شود به آب بیشتری نیاز دارد.

 

نور لازم برای کاکتوس

انواع کاکتوس، تنظیمات نور مخصوص به خود را دارد. در کل کاکتوس نور غیر مستقیم یا نور خورشید را بیشتر دوست دارد.در صورتی که کاکتوس نور بیش از اندازه بگیرد امکان دارد سفید شود یا هاله زرد یا نارنجی بر روی آن به وجود بیاید. علاوه بر آن تابش مستقیم نور خورشید می تواند کاکتوس را بسوزاند.

و اگر نور دریافتی کافی نباشد امکان دارد گیاه ارتجاع کند که به عنوان کمبود کلروفیل شناخته می شود. علاوه بر آن مرتب گلدان را جابه جا نمایید تا از یک سمت رشد نکند.

 

گلدان مناسب برای کاکتوس

 کاکتوس ها به طور معمول در گلدان های سفالی و گلدان های پلاستیکی رشد می کنند و هر دو برای رشد آنها مناسب است.در هر دو نوع رشد خواهند کرد.

زمانی که می خواهید برای کاکتوس گلدان بخرید باید مدت زیادی از رشد کاکتوس در گلدان فعلی گذشته باشد پس به گلدانی کمی بزرگتر از گلدان فعلی نیاز دارید زیرا در صورتی که گلدان اندازه نباشد و بزرگ باشد، باعث آبیاری بیش از اندازه می گردد. برای خارج شدن آب اضافه باید در ته گلدان سوراخ هایی را ایجاد می کنید تا از پوسیدن و مردن کاکتوس جلوگیری کنید.

 

تعویض گلدان کاکتوس:

برای این کار ابتدا، گلدان قبلی را بشکنید و اصلا با بیلچه کاکتوس را از گلدان خارج نکنید چون باعث زخمی شدن ریشه های کاکتوس می شود. مقداری خاک تازه را در ته گلدان جدید بریزید و گیاه را روی آن بگذارید و اطراف آن را خاک بریزید. بعد از تعویض گلدان، تا یک هفته بعد کاکتوس را در معرض نور شدید آفتاب قرار ندهید و آبیاری آن کافی باشد تا بتواند با محیط جدید خو بگیرد.

۲۵ تیر ۹۹ ، ۱۶:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بازار خدمات

علت گرم شدن باد کولر گازی پنجره ای

چرا کولر گازی باد گرم می زند؟ این سوالی است که اکثر مشتریان از آی پی امداد پرسش میکنند، بدین منظور برای رفاه حال شما عزیزان به علت های مختلف باد گرم در کولرگازی پرداخته ایم.
همانطور که قبلا توضیح دادیم، قصد داریم مشکلات رایج مربوط به کولر گازی را بررسی کنیم. در مطلب قبل علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی را مورد بررسی قرار دادیم و در این مطلب قصد داریم به این سوال بپردازیم.
علت گرم شدن باد کولر گازی پنجره ای چیست؟
در گرمای تابستان، کولر را روشن می کنیم و منتظر که خنکای باد کولر، حالمان را بهتر کند اما زمان می گذرد و باد کولر گازی خنک نمی شود. این اتفاق ناامید کننده است زیرا علاوه بر اینکه در این گرما بی کولر مانده ایم، فکر پیدا کردن تعمیرکار کولر گازی و اینکه آیا کولر درست می شود یا نه، کمی نگرانمان می کند.
حال گاهی کولر خنک می کند اما دیگر باد کولر آن خنکی سابق را ندارد و هر چقدر تنظیمات خنک کننده کولر گازی را تغییر می دهیم فایده ای ندارد.


علت گرم شدن باد کولر گازی پنجره ای و اینکه باد خروجی دستگاه گرم باشد، دلایل متعددی دارد که با هم آنها را بررسی می کنیم.


1. عدم سرویس به موقع کولر گازی
اولین و مهم ترین پاسخ برای این سوال که، علت گرم شدن باد کولر گازی پنجره ای چیست تنها یک جواب دارد؟
کولر گازی خود را به موقع سرویس نکرده اید. عدم سرویس به موقع کولر، می تواند سبب بروز این مشکل در کولر گازی شود.
کولر گازی را بعد از نصب به حال خود رها نکنید. سرویس کولر گازی باعث حفظ کیفیت دستگاه شده و کمک می کند گرد و غبار روی تجهیزات الکتریکی و مکانیکی نشیند زیرا وجود گرد و غبار به مرور، از دقت عملکرد آنها می کاهد. 
علاوه بر آن اگر قطعه ای مشکل داشته باشد، قبل از اینکه بیشتر خراب شود و نیاز به تعویض پیدا کند، درست می شود. 

 

2. گرفتگی و کثیف بودن فیلتر هوای کولر
دلیل بعدی علت گرم شدن باد کولر گازی پنجره ای، گرفتگی فیلتر هوا است. 
کثیف بودن فیلترهای کولر گازی، باعث کند شدن جریان هوا می شود.
گرفتگی فیلتر باعث برفک زدن کویل های خنک کننده جریان هوا می شود و این برفک ها، بیشتر مسیر عبور هوا را مسدود می کنند.
وقتی مسیر جریان باد مسدود باشد پس به راحتی نمی تواند در مسیر کویل های خنک کننده حرکت نکند و در نتیجه باد خروجی کولر گازی کم و گرم می شود.


3. مشکل در ترموستات کولر گازی، علت دیگر باد گرم در کولر است
4. دلیل دیگر باد گرم کولر گازی، عدم گاز یا نشتی آن است
5. دلیل دیگر می تواند نصب نامناسب کولر و قرار دادن پنل خارجی کولر گازی در مکان نامناسب است.

۲۵ تیر ۹۹ ، ۱۰:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بازار خدمات

علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی

در مطالب قبلی درباره تعمیر کولر گازی و مشکلات رایج کولر گازی صحبت کردیم. اما تصمیم داریم برخی از موارد که بیشتر با آن روبه رو می شویم را بیشتر شرح دهیم. در این مطلب قصد داریم به علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی بپردازیم.

 

علت خاموش شدن کمپرسور کولر گازی چیست؟

خاموش شدن کولر گازی به معنای خاموش شدن کمپرسور نیست. اما در موارد بسیاری، خاموش شدن کولر گازی به علت آف شدن کمپرسور یا موتور کولر است که باید درست شود. درصورتیکه مشکل از کمپرسور باشد بهتر است تعمیر کولر خود را به یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص بسپارید.

برای روشن شدن و کار کردن کولر گازی باید کمپرسور استارت کند.

در صورتیکه کولر شما بلافاصله بعد از روشن شدن و قبل از اینکه فضا را خنک کند، خاموش شود و یا اینکه بدون صدا و چند ثانیه بعد کولر گازی خاموش شد، احتمال اینکه کمپرسور جام کرده باشد، بسیار است.

 

بررسی دلایل خاموش شدن کمپرسور کولر گازی

ایراد در کمپرسور کولر

احتمال دارد که کمپرسور کولر گازی نیم سوز شده یا خراب شده باشد و علت خاموش شدن ناگهانی کمپرسور یا علت خاموش و روشن کمپرسور کولر گازی نیز به همین علت باشد. برای دلایل این خرابی می توان به مواردی مثل خراب شدن و یا سوختن خازن راه انداز، مشکلات مکانیکی کمپرسور، کم بودن ظرفیت نامی خازن، کم بودن میزان برق ورودی به کولر، طولانی بودن سیم کشی یا استفاده از سیم نامناسب جهت لوله کشی، ضربه خوردن به کمپرسور کولر گازی و … را نام برد.

 

اگر موتور کمپرسور کولر گازی نیم سوز شده باشد نمی تواند طولانی مدت کار کند و بعد از چند لحظه خاموش می شود.

جهت تعمیر موتور کمپرسور اول باید مسیر گردش گاز و سلامت رله را مورد بررسی قرار داد.

اگر موتور فن هم کار نکند سبب داغ شدن موتور کمپرسور کولر گازی و قطع کارکرد آن می گردد.

 

 

علت گرم شدن زیاد کمپرسور کولر گازی

  • نسبت فشار تخلیه به مکش
  • روغن ریزی

 

نسبت فشار تخلیه به مکش

فشار مکش و تخلیه باید تنظیم باشد. گاهی ممکن است فشار مکش خیلی کم یا فشار تخلیه، بیش از اندازه بالا باشد که می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیوفتد. مثلا ممکن است سیستم بیش از اندازه شارژ شده یا گاز مبرد کم باشد. ممکن است به علت خرابی فن کندانسور یا شیر انبساط باشد. علاوه بر آن کثیف بودن کویل های کندانسور از دیگر مشکلات است.

روغن ریزی

کمپرسورها برای اینکه بتوانند به درستی کار کنند، به روغن تبرید نیاز دارند. زمانی که کمپرسورها خیلی گرم می شوند باعث کاهش روغن شده در نتیجه سیلندرها، حلقه های پیستون و دیگر اجزا یکی پس از دیگری از کار می افتند.

 

 

 

 

۲۵ تیر ۹۹ ، ۰۸:۵۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بازار خدمات