در حالی که اکثر آبگرمکن ها برای ساخت بین هشت تا دوازده سال ساخته شده اند ، اما غیر معمول نیست که صاحبان خانه مسائلی از فرسودگی جزئی تا قطعات نیاز به تعویض و موارد دیگر را تجربه کنند. این امر معمولاً به دلیل استفاده مداوم است ، به خصوص در ماه های سردتر که بخاری ها برای گرم شدن فضا استفاده می شوند. در حالی که حل بسیاری از مسائل آسان است ، موارد دیگری وجود دارد که به تخصص یک متخصص تعمیر آبگرمکن نیاز دارند. با آموزش خود در مورد مشکلات رایج ممکن است در مورد آبگرمکن ، می توانید وضعیت را به درستی ارزیابی کرده و به راحتی تعیین کنید که چه زمان تماس با یک تعمیرکار فرا رسیده است.

 

مسائل مشترک آبگرمکن و دلایل احتمالی آنها
آب گرم کم یا کم
هیچ چیز ناامیدکننده ای بیشتر از آماده شدن برای دوش آب گرم یا حمام نیست ، فقط یاد می گیرید که آب گرم از کار افتاده است. این در واقع یک مسئله بسیار رایج است و در بسیاری از موارد ، یک راه حل آسان است. در صورت کمبود آب گرم ، این امر به احتمال زیاد ناشی از پایین بودن درجه حرارت ترموستات است و معمولاً با بالا بردن ترموستات می توان آن را برطرف کرد. اگر آب گرم صفر دارید و فقط سرد می شود ، ممکن است چراغ خلبان دستگاه خاموش شده باشد یا یک عنصر گرمایشی معیوب باشد. در یک آبگرمکن گازی ، قسمت سوf عملکرد غالباً شیر ترموکوپل یا شیر کنترل خلبان است و در یک آبگرمکن برقی ، عنصر گرمایشی معمولاً عامل ایجاد این مشکل است. برای مواردی که آب گرم صفر است ، همیشه بهتر است که برای اطمینان از تعمیر سالم و کارآمد آبگرمکن با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید.

 

نشت آب گرم کن ها
یکی از مهمترین دلایل نشت آب گرم کن گرم ، مخزن قدیمی است. در این موارد معمولاً باید مخزن تعویض شود تا از خسارت بیشتر مانند طغیان کل خانه که می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه شود جلوگیری کند.

در صورت وجود شیر تخلیه شل ، نشت نیز ممکن است رخ دهد ، که معمولاً با محکم کردن سوپاپ با آچار استاندارد قابل جبران است. مهم است که به یاد داشته باشید که شیر باید احساس آرامش کند ، اما نه بیش از حد سفت. تجمع میعانات نیز مقصر عادی است و در این موارد ، در واقع مخزن نشت نمی کند ، هرچند که به نظر می رسد. این امر معمولاً در ماههای تابستان که دمای هوا در فضای باز زیاد است اتفاق می افتد و معمولاً فقط یک مرتب پاک کردن سریع واحد برای رفع اوضاع لازم است.

اگر دمای آبگرمکن شما خیلی زیاد تنظیم شده باشد ، این می تواند باعث فشار اضافی در مخزن شود ، که در نتیجه منجر به خارج شدن آب از مخزن می شود. از دلایل دیگر تجمع فشار می توان به شیرهای تخلیه فشار معیوب دما و آب خارجی که با فشار زیاد وارد می شوند ، اشاره کرد. شیرهای معیوب و مشکلات آب ورودی معمولاً به تعمیر حرفه ای آبگرمکن احتیاج دارند.

 

آب بو
وقتی آب داغ از شیر آب و سرشانه های شما بوی مجزا ، گوگردی / تخم مرغ فاسد می دهد ، این نشان دهنده وجود باکتری در مخزن آب است و بهتر است این مشکل را به یک متخصص تعمیر آبگرمکن برقی واگذار کنید. رفع نیاز به تمیز کردن و بیرون ریختن مخزن دارد و اگر در این زمینه ماهر نیستید ، یک کار خودتان انجام دهید می تواند منجر به مشکلات اضافی شود.

 

مخزن آبگرمکن گرم و پر سر و صدا
مخازن پر سر و صدا می تواند مشکلات مختلفی را نشان دهد ، بسیاری از آنها نیاز به خدمات تعمیر آبگرمکن دارند. تجمع رسوبات یک مسئله جزئی است که با تخلیه صحیح و معاینه های سالانه تعمیر و نگهداری به راحتی قابل اصلاح است. وقتی رسوب ایجاد می شود ، مخزن صدای متمایزی از بیرون می آورد. ممکن است عنصر گرمایش روی آبگرمکن گرم شما نیز خراب باشد و این می تواند با تعویض عنصر توسط یک متخصص تعمیر آبگرمکن گرم برطرف شود. اگر صدای جغجغه ای می شنوید ، این ممکن است نشان دهنده نشتی در مخزن باشد ، و آب روی مجموعه مشعل می ریزد. صدای کوبیدن و چکش زدن اغلب به دلیل انسداد داخل سیستم است ، در حالی که صدای تیک تیک گاهی به دلیل شل شدن تسمه های لوله است.

 

آب زنگ زده
اگر فقط در مواقعی که دمای آب گرم است آب به رنگ زنگ زدگی را تجربه می کنید ، این امر می تواند بخاطر آبگرمکن خورده باشد. وقتی آبگرمکن دچار خوردگی می شود ، هنگام راه اندازی آب گرم رسوبات حاصل از خوردگی فیلتر می شود. در بیشتر موارد ، این مسئله نیاز به تعمیر حرفه ای آبگرمکن گرم یا تعویض کل واحد دارد تا اطمینان حاصل شود که آب شما برای استفاده و مصرف ایمن است.

 

چه موقع از یک متخصص کمک بگیرید
بخاری های آب گرم دارای بسیاری از قسمتهای کار هستند که برای کارکرد باید با یکدیگر به درستی کار کنند. در حالی که بسیاری از مشکلات را می توان به راحتی با محکم کردن پیچ و مهره یا تنظیم ترموستات برطرف کرد ، مشکلات دیگری نیز وجود دارد که برای جلوگیری از آسیب اضافی که نیاز به تعویض کامل دارد ، به یک متخصص تعمیر آبگرمکن گرم نیاز دارد. اگر آبگرمکن گرم شما آنطور که باید کار نمی کند و تعمیرات آسان به وضعیت کمک نمی کند ، بهترین کار این است که برای ارزیابی و عیب یابی وضعیت با یک متخصص تماس بگیرید. با سپردن دستگاه خود به یک متخصص تعمیر آبگرمکن گرم ، می توانید در درازمدت هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی کنید و واحد شما باید در کمترین زمان پشتیبان و کار کند.