سقف کاذب دارای چندین مزیت است. می توانید یک اتاق یا سالن را جذابتر کنید ، یا می توانید از آن برای پنهان کردن تیرهای سقف یا سقف ناتمام استفاده کنید. می توانید نورافکن های فرو رفته را در سقف جا دهید و کابل ها و لوله های برق را پنهان کنید. همچنین مهم: سقف کاذب می تواند صرفه جویی زیادی در هزینه های گرمایش انجام دهد.

نکات توجه
سیستم های مختلفی با استفاده از براکت و پانل های سقفی در دسترس هستند. ما تصمیم گرفته ایم از چارچوبی چوبی استفاده کنیم که می توانید خودتان بسازید.
 

گزینه 1: اصلاح چارچوب به طور مستقیم به تیرها یا سقف گچ شده
با تعمیر یک چارچوب چوبی شروع کنید تا مستقیماً به تیرهای سقف یا سقف موجود پشتیبانی شود. اطمینان حاصل کنید که از شاخه های صحیح استفاده می کنید. توجه داشته باشید که تیرهای سقفی ممکن است از ارتفاع های مختلفی برخوردار باشند. تکیه گاه های چوبی را با فاصله 40 سانتی متر ثابت کنید. سپس پانل های سقفی به چارچوب چوبی پیچ می شوند.

نکته
استفاده از اره میتر باعث می شود تا تیرهای چارچوب به طول برش داده شود!
گزینه 2: اصلاح چارچوب معلق در سقف گچ بری
همانند مرحله 1 ، تکیه گاه ها را با فاصله برابر 40 سانتی متر به سقف ثابت کنید. با استفاده از پیچ و شاخه ها ، تکیه گاه ها را به سقف موجود پیچ ​​کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام تکیه گاه ها را در یک ارتفاع قرار دهید.

رفع پایه های عمودی بر روی تکیه گاه ها
مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد ارتفاع سقف جدید است. ارتفاع مورد نظر را از کف اندازه بگیرید و آن را در 4 گوشه مشخص کنید. سپس می توانید از پایه های طول مناسب برای تعمیر صفحات سقف کاذب استفاده کنید. پایه ها را به تکیه گاه های سقف ثابت کنید. عرض پانل های عایق معمولاً 60 سانتی متر است. بنابراین اگر پایه های پایه را با فاصله 60 سانتی متر نیز تعمیر کنید ، پانل های عایق دقیقاً بین آنها قرار می گیرند. این بدان معناست که شما نیازی به برش دادن اندازه پانل ها نخواهید داشت.

رفع تکیه گاه های دیوار و اعضای چارچوب
برای مشخص کردن موقعیت تکیه گاه های دیوار بر روی دیوار ، از طناب و تراز استفاده کنید. اگر سطح لیزر داشته باشید راه حل خوبی است. قسمت زیرین چارچوب پس از آن افقی خواهد بود. تکیه گاه های دیوار را در امتداد خطوط مشخص شده با شاخه و پیچ ثابت کنید و سپس اعضای چارچوب را در ارتفاع یکسان تا انتهای پایه ها ثابت کنید.

عایق را اعمال کنید
سپس پانل های عایق روی اعضای چارچوب نصب می شوند. اگر پایه های فاصله 60 سانتی متری را نصب کنید ، می توانید پانل های عایق را بدون نیاز به اندازه برش دهید. فراموش نکنید که برای ایجاد یک لایه عایق بدون وقفه ، عایق را بین پایه های عمودی اعمال کنید. هنگام کار با مواد عایق همیشه از دستکش ، عینک ایمنی ، ماسک گرد و غبار و لباس محافظ استفاده کنید.

ردیف اول پانل های سقفی را اصلاح کنید
با استفاده از پیچ های 25 میلی متری گچ با فاصله بین پیچ های 20 سانتی متر ، اولین صفحه سقف را به سمت چپ به دیوار بچرخانید. یک فاصله انبساطی 8 میلی متری بین پانل و دیوار بگذارید. این شکاف بعداً با یک نوار پایان پوشانده می شود. پانل سقفی بعدی را با ضلع کوتاه در مقابل ضلع کوتاه پانل اول قرار دهید و به دنبال آن قسمت بلند را قرار دهید.

برش پانل ها به طول
در انتهای ردیف ، طول مورد نیاز را اندازه بگیرید و این را روی صفحه جدید علامت گذاری کنید. برای شروع ردیف بعدی از قسمت باقیمانده پانل استفاده کنید. اگر هر ردیف را با صفحه ای به همان طول شروع کنید ، ظاهر منظمی از سقف تمام شده خواهید داشت. برای برش پانل به طول ، آن را با چاقوی سرگرمی روی سطح قابل مشاهده قرار دهید و سپس با استفاده از یک نوار چوبی یا تخته برای پشتیبانی آن را جدا کنید. سپس می توانید پشت مقوا را برش دهید.

پایان دادن به مفاصل
اگر می خواهید اتصالات بین صفحات سقف را به پایان برسانید ، مطمئن شوید که آنها تمیز و بدون گرد و غبار هستند. سپس با خمیر دوغاب سازی و چاقوی بتونه شکاف ها را پر کنید. پس از خشک شدن به مدت 24 ساعت ، در صورت لزوم لایه دوم را اعمال کنید و پس از خشک شدن صاف کنید. برای جلوگیری از ترک خوردگی بعدی مفاصل ، می توانید از مش انعطاف پذیر ثابت شده در محل با خمیر دوغاب استفاده کنید

مشخصات لبه
برای اینکه لبه های خارجی سقف کاذب را به طور مرتب تمام کنید ، نوارهای پایان را با چسب ساخت و ساز ثابت کنید. چند لکه چسب بر روی نوار پایان قرار دهید ، آن را در محل فشار دهید ، بلافاصله دوباره آن را برداشته و پس از 5 دقیقه صبر بر روی آن ضربه بزنید. برای پایان دقیق در گوشه ها ، می توانید انتهای نوارهای پایان را در 45 درجه برش دهید.

نکته
اگر می خواهید نورافکن های فرو رفته را در سقف نصب کنید ، هنگام نصب چارچوب پشتیبانی ، باید کابل ها را اجرا کنید. سوراخ های نورافکن ها را با یک اره بزرگ سوراخ کنید. کابل ها را به تمام موقعیت های کانون توجه برده و سیم کشی را مطابق با مقررات برق محلی وصل کنید.