آیا می خواهید بدانید که دیوارکشی ارزان چگونه است؟ معمولا کسانی که می خواهند دور زمین یا باغ خود دیوارکشی کنند، به دنبال دیوارکشی ارزان قیمت و دیوارکشی ارزان برای باغ و زمین خود هستند. دیوارکشی انواع مختلفی دارد. انواع دیوارکشی برای زمین و باغ عبارتند از دیوار آجری، دیوار سیمانی، دیوار گلی، دیوار گچی، دیوار سنگی و ... . هر یک از این دیوار ها با مصالح مختلفی ساخته می شود. اما اگر به دنبال دیوارکشی ارزان قیمت هستید، ابتدا باید با انواع دیوار کشی آشنا شوید.

 

معرفی انواع دیوار کشی ارزان قیمت

 

1. دیوارکشی گلی

یکی از روش های ساخت دیوار، دیوارکشی با گل است. گل خاصی به نام گل دای با آب مخلوط می شود و ماده ملات مانندی مناسب دیوارکشی تهیه می شود. به دلیل خیس بودن گل، ابتدا یک ردیف به قطر چهار سانتیمتر به طول مدنظر درست می‌کنیم و تا زمان خشک شدن آن صبر می کنیم. اگر می خواهید دیوارکشی در زمان کوتاهی انجام شود، به هیچ عنوان سراغ این روش نروید.

 

2. دیوار کشی ارزان آجری

یکی از روش های متداول دیوار کشی، استفاده از آجر است. در صورتی که حین تخریب با اندکی دقت و حوصله بتوان آجرهای دیوار را به صورت سالم جدا کرد؛ می‌توان در دیوارچینی جدید از آن‌ها استفاده کرد. برای اجرای دیوارهای داخلی یا خارجی از آجرهای فشاری یا سفالی استفاده می‌شد. وزن زیاد ساختمان و زمان بالای اجرای آن باعث شد تا به مرور زمان متریال و مواد مناسب‌تری جایگزین این نوع دیوارها شوند. اجرای این نمونه از دیوارها به این شکل بود که ملات سیمان را درست کرده و ردیف به ردیف، یعنی یک لایه آجر و روی آن یک لایه ملات، دیوار را به اصطلاح چیده و به همین ترتیب تا بالا و ارتفاع مدنظر، این کار ادامه پیدا می‌کرد.

دیوارکشی با آجر یکی از روش های ارزان قیمت برای ساخت دیوار محسوب می شود.

 

3. دیوارکشی با سنگ

ساخت دیوار با سنگ، در بعضی از باغ ها رایج است. دیوارهای سنگی بیشتر در مناطق کوهستانی یا در مسیر رودخانه‌های کم عمق (که فشار آب سنگ‌های کوهستان را به همراه می‌آورد)، ساخته می‌شود. از دیوارهای سنگی برای حصارکشی و ساخت دیوار در کنار جاده‌ها برای پیشگیری از ریزش و رانش کوه و همچنین در ساختمان‌های سنگی و بسیاری دیگر در شکل‌های گوناگون استفاده می‌شود. دیوارکشی با سنگ کمی قیمت بالاتری دارد.

 

4. دیوارکشی ارزان سیمانی

دیوار کشی با سیمان، نسبت به سایر روش ها می تواند ارزان قیمت باشد. این نوع دیوارها از سیمان و ریز دانه‌های متفاوتی در اشکال و ابعاد مختلف درست شده‌اند. سازنده‌های این نمونه از دیوارها مزایای متفاوتی برای هر مدل و سبک از این دیوارها، بیان کرده‌اند. در بعضی از مدل‌ها، برای عایق صوتی و حرارتی بودن دیوار، در حین دیوار چینی از یونولیت در بین بافت‌های بلوکی استفاده شده و در بین لایه‌های دیوارها قرار می‌گیرد. این نوع دیوارها به دلیل سبک بودن، مقاومت، عایق بودن و هزینه مناسبی که دارند، امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.