بتن یکی از متنوع ترین مصالح ساختمانی است. می توان از آن برای همه چیز از ساختمانها تا بخشهایی از ساختمانها ، پیاده روها ، پاسیوها ، سوراخ های پست ، پله ها و حتی پروژه های تزئینی استفاده کرد. یادگیری کار بتن نیز آسان است ، اگرچه می تواند کمرشکن باشد.

ابزارها

ابزارهای مورد نیاز برای کارهای بتنی شامل ابزارهای نجاری برای ساخت فرم ها ، چکش ، اره برش دستی ، اره گرد قابل حمل ، نوار اندازه گیری ، مربع ، سطح و سطح رشته ، همراه با یک سورتمه کوچک و یک لول است. برای جدا کردن فرم ها در هنگام خشک شدن بتن ، یک میله مفرغ مورد نیاز است. ترانزیت سازنده یا سطح لیزر می تواند سطح بندی یا قرار دادن فرم را برای درجه بندی آسان کند.

جدیدترین فیلم ها
نصب نردبان زیرشیروانی موتوری Arke 'Zooom Plus

ابزار آماده سازی بتن نیز مورد نیاز است. ابزار مورد نیاز به مشاغلی بستگی دارد که انجام می دهید. برای جابجایی بتن مایع به بیل و کفی نیاز است. چکمه های لاستیکی برای رانندگی در بتن مرطوب مورد نیاز است. برای مشاغل کوچک ، چرخ دستی یا جعبه اختلاط برای مخلوط کردن مواد مورد نیاز است. کلاچ ملات که سوراخ هایی در آن وجود دارد ، اختلاط مواد را آسان تر می کند. یک میکسر نیروگاه همچنین می تواند برای مشاغل کوچک تا متوسط ​​مفید باشد.

ابزارهای اتمام بتن عبارتند از: تخته کف که برای کشیدن بتن و تراز کردن آن با لبه های فرم ، از ریختن بیشتر است. دستکاری همچنین می تواند در تهویه بتن در فرم ها مفید باشد. سایر ابزارهای ضروری اتمام شامل: لبه ، شیار ، شناور منیزیم یا چوبی ، ماله اتمام ، ماله اشاره دار ، جارو سیمانی و یک شیلنگ آب است. برای پروژه های بزرگتر مانند کف یا تخته سنگ ، به یک شناور گاو نر با یک براکت نیاز دارید.

مدل های شرکت ماله Marshalltown شامل Auto-Just یا RotaLeveler هستند.

Marshalltown همچنین با یک جعبه ابزار کارآموزی بتن کار را برای مبتدی آسان می کند. این شامل: اتمام ماله و شناور منیزیم (هر دو دسته DuraSoft) ، شناور چوب ، شیار ، لبه انتهای منحنی ، ماله حاشیه ای و یک کتاب "راهنمایی" Marshalltown ، همه در یک کیف ابزار بوم محکم بسته بندی شده اند. قیمت خرده فروشی پیشنهادی 138 دلار است. برای پروژه های بزرگ ، ممکن است مایل به اجاره ماله برق باشید. مواد موجود در بتن می تواند پوست را تحریک کند بنابراین پیراهن ، شلوار و دستکش آستین بلند بپوشید.

مواد

بتن. مخلوطی از شن ، شن و سیمان پرتلند (این یک نام تجاری نیست ، بلکه یک نوع است). سیمان در پنج نوع موجود است ، اما نوع I که توسط بیشتر نمایندگی های عرضه ساختمان حمل می شود ، معمول ترین نوع مورد استفاده برای پروژه های صاحب خانه است. مواد باید به اندازه کافی با آب مخلوط شوند تا حالت نیمه سیالی ایجاد شود و سپس در یک فرم ریخته شود. بتن سنگین است و تنها کلید برای ریختن ایمن و موثر بتن ساخت فرم های مقاوم است. بتن از سه طریق در دسترس است: کیسه های منفرد سیمان ، به طور معمول در کیسه های یک مکعب پا 94 پوندی که با سنگ ریزه و شن و ماسه جدا می شود ، بسته بندی می شود. Quikrete ، که در یک کیسه قرار می گیرد ، با سنگدانه های مورد نیاز بسته بندی می شود. و آماده آماده سازی ، توسط یک کامیون به سایت تحویل داده می شود.


کوکریت راحت ترین برای پروژه های کوچک ، مانند لنگر انداختن پست ها. کافی است مطابق اطلاعات بسته با آب مخلوط شده و در جای خود بریزید. مخلوط کردن خود با سیمان و سنگدانه ها از صرفه اقتصادی بیشتری برخوردار است ، اما باید مواد جداگانه در دست داشته باشید و آنها را به درستی اندازه بگیرید. این نیز برای پروژه های کوچک تا متوسط ​​گزینه خوبی است. برای پروژه های با اندازه متوسط ​​باید مخلوط کردن با میکسر سیمان تغذیه شده در نظر گرفته شود. با استفاده از این روش می توانید به عنوان مثال ، قسمت وسیعی را بریزید ، یک قسمت را تشکیل دهید ، آن را ریخته ، اجازه دهید تا خوب شود و سپس قسمت دیگر را بریزید. برای مقاومت و کارایی ، ریختن بتن باید همزمان انجام شود ، مگر اینکه نسبتاً بزرگ باشد ، در این صورت به صورت مقطعی ریخته می شود.

سیمان ، شن و ماسه ، سنگدانه درشت و آب باید به نسبت صحیح مخلوط شوند تا یک کار با دوام و طولانی مدت ایجاد شود. باید سنگدانه های بزرگ (سنگ ریزه) کافی وجود داشته باشد تا ترکیب اقتصادی شود. با این وجود باید به اندازه کافی سنگدانه های کوچک وجود داشته باشد تا فضای اطراف سنگدانه های بزرگتر را پر کند. باید سیمان کافی برای نگه داشتن همه مواد در کنار هم وجود داشته باشد و نسبت مناسبی از آب برای مخلوط کردن مواد و اتصال آنها به یکدیگر وجود داشته باشد. مقدار آب مورد نیاز با رطوبت شن متفاوت است. هرچه آب کمتری مصرف شود ، بتن قویتر است ، اما باید آب کافی برای کارکرد مواد وجود داشته باشد. یک مخلوط نسبتاً رایج برای پایه ها و پایه ها یک قسمت سیمان ، سه قسمت سنگدانه های کوچک و چهار قسمت سنگدانه های بزرگ است. بزرگراه ها ، کف گاراژها ، پیاده روی ها و پله ها باید یک قسمت سیمان ، دو قسمت سنگدانه های کوچک و سه قسمت سنگدانه بزرگ مخلوط شوند. دوست دارم با بیل سیمانی مربعی مخلوط شوم. فقط بیل ها را پر از مواد بشمارید ، یا می توانید از یک سطل به عنوان وسیله اندازه گیری استفاده کنید. مقدار آب برای کار متوسط ​​، با شن و ماسه کمی مرطوب ، حدود 6 گالن آب در هر کیسه سیمان است. برای دیوارهای زیرزمین ، پیاده روی ، کف گاراژ و مسیرهای عبور با همان شن و ماسه مرطوب نسبتاً کم ، به 5/1 تا 5/3 گالن آب آب نیاز دارید.

منطقه در فوت مربع

(عرض x طول): 10 25 50 100 200 300

ضخامت 4 0.12 0.31 0.62 1.23 1.23 2.47 3.7

5 ″ ضخامت 0.15 0.39 0.77 1.54 3.08 4.63

ضخامت 6 0.19 0.46 0.93 1.85 1.85 3.7 5.56

تشکیل

هنگام تشکیل پیاده رو یا تخته سنگ ، اولین قدم حفر منطقه و از بین بردن تمام خاک و بقایای آن است. منطقه نیز باید تا عمق مورد نظر فرو رود. به عنوان مثال یک ریختگی 4 اینچی ممکن است فرورفتگی داشته باشد بنابراین قسمت بالای آن کمی بالاتر از سطح زمین است. کل منطقه باید به خوبی متراکم و دارای عمق یکنواخت باشد. همچنین ، زمین را کمی مرطوب نگه دارید. سپس فرم با استفاده از 2 در 6 ساخته می شود. قسمتهای پشت فرم را با فاصله هر 3 تا 4 فوت از زمین به زمین بکشید. با بالای تخته های فرم ، ریسک ها را رانده یا قطع کنید. با استفاده از میخ های دوبلکس یا آنهایی که دارای سر دوتایی هستند ، میله ها را به تخته های فرم ببندید تا پس از نصب بتن ، آنها را بیرون کشید. مناطق خمیده را می توان با تخته سه لا یا تخته سخت یک چهارم اینچی تشکیل داد. اطمینان حاصل کنید که فرم ها در سطح یا درجه دلخواه قرار دارند. سطح نجاری را می توان برای پروژه های کوچک استفاده کرد ، سطح رشته ای را می توان برای طولانی مدت استفاده کرد ، اما ترانزیت سازنده برای ریختن آب بزرگتر بهترین است. سپس درجه یکنواختی را با استفاده از شن و ماسه یا سنگ ریزه ریز به عمق 1 یا 1 1/2 اینچ ایجاد کنید.

اولین مرحله ساخت فرم برای نگهداری مواد بتونی نیمه مایع تا زمان تنظیم است. فرم های خوب و جامد یک امر ضروری هستند زیرا بتن بسیار سنگین است. صفحات خمیری نشان داده شده با نخ برای ریختن تخته کف گاراژ نشان داده شده است.

5242004104849_mconc4.jpg

از ناخن های دوبلکس برای بستن تخته های فرم بهم استفاده می شود. سر دوتایی آنها اجازه می دهد تا به راحتی پس از ایجاد ریختن و نصب بتن ، فرم از بین برود.
پیاده روی بتنی یکی از ساده ترین پروژه ها و یک پروژه "خوب" خوب است. نشان داده شده یک فرم معمول قبل از پایه شن و ماسه است.

5242004105010_mconc10.jpg

یک راهرو یا پاسیو ممکن است دارای لبه "سخت کننده" برای افزودن قدرت باشد. به استفاده از مواد تقویت کننده شن و فولاد توجه داشته باشید.

5242004105021_mconc11.jpg


مراحل بتنی یکی دیگر از پروژه های بتونی مشترک است.

5242004104826_mconc2.jpg

اگر دال بزرگ است ، باید آن را به بخشهای کوچکتر و به راحتی قابل کار تقسیم کنید. بزرگراه ها و کف گاراژها باید با میله های فولادی یا مش سیم تقویت شوند.

5242004104906_mconc5.jpg

این فرم تکمیل شده برای کف گاراژ است. توجه داشته باشید ، ریختن در یک شیب است و قسمت داخلی آن با پر شدن سنگ / خاک پر شده است. سپس یک لایه ماسه نصب می شود و قبل از ریختن ، تقویت فولاد اضافه می شود.


پایه ها و پایه ها نیز باید مطابق مقررات کد محلی تقویت شوند. مسیرهای رانندگی و کف گاراژها معمولاً 4 تا 6 اینچ ضخامت ریخته می شوند. پیاده روها و کارهای دیگر معمولاً به ضخامت 3 تا 4 اینچ ریخته می شوند. پایه ها و پایه ها برای کدگذاری ریخته می شوند.

5242004105031_mconc12.jpg

پایه های بتونی و پایه های ساختمان یک کار سخت پیچیده است ، هم در ساخت فرم ها و هم در ساختن ریخته. پایه باید از دستورالعمل های منطقه ای در مورد عمق سرما پیروی کند.

5242004105045_mconc13.jpg


پایه های خانه و دیوارهای زیرزمین نیاز به تخصص و تجهیزات تخصصی دارند. افراد بی تجربه باید این مشاغل را به افراد حرفه ای بسپارند.

bfbanner

ساخت پور

نباید بتن را در روزهای بسیار گرم و خشک ریخت زیرا قبل از اینکه بتن به طور صحیح بهبود یابد ، بتن خشک می شود. همچنین نباید بتن بیش از حد کار کرد. به همین دلیل بتن باید با شروع ریختن بطور مساوی و سریع پخش شود. اطمینان حاصل کنید که فرم ها را کمی پر کنید. اگر ریخته بیش از حد کار کند ، آب زیادی به سطح زمین شناور می شود که می تواند باعث پوسته پوسته شدن پس از خشک شدن بتن شود.

هنگامی که بتن به خوبی در منطقه و در تمام گوشه ها و شکاف ها پخش شد ، از یک تخته کف استفاده کنید تا مقدار اضافی آن را بکشید. این یک عمل دو نفره است و در بهترین حالت کار سختی است ، مخصوصاً در ریخته های بزرگتر. تخته کف باید از لبه های فرم حداقل 3 اینچ در دو طرف امتداد داشته باشد. ابتدا از یک انتهای فرم ، تخته کف را روی تخته های فرم قرار دهید و سپس ، با استفاده از یک حرکت پهلو به پهلو و همزمان کشیدن تخته ، آن را از طریق تخته های فرم به انتهای مخالف برش دهید. تراشکاری بتن را با قسمت بالای تخته های فرم تراز می کند و بتن اضافی را از آن خارج می کند. نقاط کم قابل مشاهده است و باید بلافاصله پر شده و منطقه دوباره احیا شود.

5242004105057_mconc14.jpg


مرحله بعدی شناور کردن سطح است. پروژه های کوچک را می توان با شناور چوبی یا منیزیم شناور کرد. این کمک می کند تا خلا vo کوچک را پر کنید و سنگدانه را کمی در زیر سطح کار می کند. در آبهای بزرگتر از شناور گاو نر استفاده می شود. شناور را با لبه جلوی آن کمی بلند کرده و از خود دور کنید تا از حفره تیغه جلوگیری کند. سپس شناور را با یک زاویه تقریباً صاف به عقب بکشید.

منطقه در فوت مربع

(عرض x طول): 10 25 50 100 200 300

ضخامت 4 0.12 0.31 0.62 1.23 1.23 2.47 3.7

5 ″ ضخامت 0.15 0.39 0.77 1.54 3.08 4.63

ضخامت 6 0.19 0.46 0.93 1.85 1.85 3.7 5.56

تشکیل

هنگام تشکیل پیاده رو یا تخته سنگ ، اولین قدم حفر منطقه و از بین بردن تمام خاک و بقایای آن است. منطقه نیز باید تا عمق مورد نظر فرو رود. به عنوان مثال یک ریختگی 4 اینچی ممکن است فرورفتگی داشته باشد بنابراین قسمت بالای آن کمی بالاتر از سطح زمین است. کل منطقه باید به خوبی متراکم و دارای عمق یکنواخت باشد. همچنین ، زمین را کمی مرطوب نگه دارید. سپس فرم با استفاده از 2 در 6 ساخته می شود. قسمتهای پشت فرم را با فاصله هر 3 تا 4 فوت از زمین به زمین بکشید. با بالای تخته های فرم ، ریسک ها را رانده یا قطع کنید. با استفاده از میخ های دوبلکس یا آنهایی که دارای سر دوتایی هستند ، میله ها را به تخته های فرم ببندید تا پس از نصب بتن ، آنها را بیرون کشید. مناطق خمیده را می توان با تخته سه لا یا تخته سخت یک چهارم اینچی تشکیل داد. اطمینان حاصل کنید که فرم ها در سطح یا درجه دلخواه قرار دارند. سطح نجاری را می توان برای پروژه های کوچک استفاده کرد ، سطح رشته ای را می توان برای طولانی مدت استفاده کرد ، اما ترانزیت سازنده برای ریختن آب بزرگتر بهترین است. سپس درجه یکنواختی را با استفاده از شن و ماسه یا سنگ ریزه ریز به عمق 1 یا 1 1/2 اینچ ایجاد کنید.

اولین مرحله ساخت فرم برای نگهداری مواد بتونی نیمه مایع تا زمان تنظیم است. فرم های خوب و جامد یک امر ضروری هستند زیرا بتن بسیار سنگین است. صفحات خمیری نشان داده شده با نخ برای ریختن تخته کف گاراژ نشان داده شده است.

5242004104849_mconc4.jpg

از ناخن های دوبلکس برای بستن تخته های فرم بهم استفاده می شود. سر دوتایی آنها اجازه می دهد تا به راحتی پس از ایجاد ریختن و نصب بتن ، فرم از بین برود.
پیاده روی بتنی یکی از ساده ترین پروژه ها و یک پروژه "خوب" خوب است. نشان داده شده یک فرم معمول قبل از پایه شن و ماسه است.

5242004105010_mconc10.jpg

یک راهرو یا پاسیو ممکن است دارای لبه "سخت کننده" برای افزودن قدرت باشد. به استفاده از مواد تقویت کننده شن و فولاد توجه داشته باشید.

5242004105021_mconc11.jpg


مراحل بتنی یکی دیگر از پروژه های بتونی مشترک است.

5242004104826_mconc2.jpg

اگر دال بزرگ است ، باید آن را به بخشهای کوچکتر و به راحتی قابل کار تقسیم کنید. بزرگراه ها و کف گاراژها باید با میله های فولادی یا مش سیم تقویت شوند.

5242004104906_mconc5.jpg

این فرم تکمیل شده برای کف گاراژ است. توجه داشته باشید ، ریختن در یک شیب است و قسمت داخلی آن با پر شدن سنگ / خاک پر شده است. سپس یک لایه ماسه نصب می شود و قبل از ریختن ، تقویت فولاد اضافه می شود.


پایه ها و پایه ها نیز باید مطابق مقررات کد محلی تقویت شوند. مسیرهای رانندگی و کف گاراژها معمولاً 4 تا 6 اینچ ضخامت ریخته می شوند. پیاده روها و کارهای دیگر معمولاً به ضخامت 3 تا 4 اینچ ریخته می شوند. پایه ها و پایه ها برای کدگذاری ریخته می شوند.

5242004105031_mconc12.jpg

پایه های بتونی و پایه های ساختمان یک کار سخت پیچیده است ، هم در ساخت فرم ها و هم در ساختن ریخته. پایه باید از دستورالعمل های منطقه ای در مورد عمق سرما پیروی کند.

5242004105045_mconc13.jpg


پایه های خانه و دیوارهای زیرزمین نیاز به تخصص و تجهیزات تخصصی دارند. افراد بی تجربه باید این مشاغل را به افراد حرفه ای بسپارند.

bfbanner

ساخت پور

نباید بتن را در روزهای بسیار گرم و خشک ریخت زیرا قبل از اینکه بتن به طور صحیح بهبود یابد ، بتن خشک می شود. همچنین نباید بتن بیش از حد کار کرد. به همین دلیل بتن باید با شروع ریختن بطور مساوی و سریع پخش شود. اطمینان حاصل کنید که فرم ها را کمی پر کنید. اگر ریخته بیش از حد کار کند ، آب زیادی به سطح زمین شناور می شود که می تواند باعث پوسته پوسته شدن پس از خشک شدن بتن شود.

هنگامی که بتن به خوبی در منطقه و در تمام گوشه ها و شکاف ها پخش شد ، از یک تخته کف استفاده کنید تا مقدار اضافی آن را بکشید. این یک عمل دو نفره است و در بهترین حالت کار سختی است ، مخصوصاً در ریخته های بزرگتر. تخته کف باید از لبه های فرم حداقل 3 اینچ در دو طرف امتداد داشته باشد. ابتدا از یک انتهای فرم ، تخته کف را روی تخته های فرم قرار دهید و سپس ، با استفاده از یک حرکت پهلو به پهلو و همزمان کشیدن تخته ، آن را از طریق تخته های فرم به انتهای مخالف برش دهید. تراشکاری بتن را با قسمت بالای تخته های فرم تراز می کند و بتن اضافی را از آن خارج می کند. نقاط کم قابل مشاهده است و باید بلافاصله پر شده و منطقه دوباره احیا شود.

5242004105057_mconc14.jpg


مرحله بعدی شناور کردن سطح است. پروژه های کوچک را می توان با شناور چوبی یا منیزیم شناور کرد. این کمک می کند تا خلا vo کوچک را پر کنید و سنگدانه را کمی در زیر سطح کار می کند. در آبهای بزرگتر از شناور گاو نر استفاده می شود. شناور را با لبه جلوی آن کمی بلند کرده و از خود دور کنید تا از حفره تیغه جلوگیری کند. سپس شناور را با یک زاویه تقریباً صاف به عقب بکشید.