چگونه می توان آب ساختمان را از بالا به پایین لوله کرد! یکی از روشهای جدید پیاده سازی بالابر آب در ساختمان ، از بالا به پایین است. به همین دلیل است که ما در ادامه این مقاله در مورد لوله کشی ساختمان صحبت خواهیم کرد. برای راهنمایی در مورد لوله کشی آب ساختمان از بالا به پایین با ما همراه باشید.

1- نحوه لوله کشی آب ساختمان از بالا به پایین:
این روش لوله کشی ، همانطور که گفته شد ، روش جدیدی در ساخت لوله کشی آب است. به این ترتیب که پس از هدایت آب به کنتور ، بالابر آب را مستقیماً و بدون توقف در طبقات مختلف ساختمان ، به بالای سقف ساختمان هدایت می کنیم.

همچنین بعد از رسیدن بالابر آب به بالای سقف ، لوله را با کمک اتصالات U شکل به پایین برمی گردانیم. در نتیجه ، بر خلاف روش لوله کشی آب ساختمان از پایین به بالا ، این بار لوله اصلی را از بالا به پایین به تعداد طبقه مورد نیاز در ساختمان تقسیم می کنیم. 2 - لوله کشی آب در داخل چگونه است ساختمان انجام شده در روش لوله کشی آب ساختمان از بالا به پایین؟

2- چگونه لوله کشی آب داخل ساختمان در روش لوله کشی آب ساختمان از بالا به پایین انجام می شود؟
نحوه لوله گذاری آب در داخل ساختمان به روشی از بالا به پایین مانند لوله کشی آب در یک ساختمان از پایین به بالا است. همچنین ، در داخل ساختمان ، با توجه به نقشه ساختمان ، نوع مواد و سلیقه افراد ، می توان از هر روش لوله کشی آب استفاده کرد.

همانطور که می دانید روش لوله کشی داخل ساختمان را می توان به صورت شاخه ای و کلکتور استفاده کرد. در لوله کشی آب ساختمان ، از بالا به پایین ، می توان لوله بالابر را پس از پایین آمدن وارد کلکتور بالای سقف کرد. در نتیجه ، پس از ورود لوله آب به هر واحد ، می توان از روش جمع کننده استفاده کرد.

لوله کش اضطراری لندن | لوله کش ارزان نزدیک من | لوله کش شرق لندن | لوله کشی هتل

لوله های آب سرد و گرم نیز از همان طغیان منشعب می شوند. بنابراین ، پس از ورود لوله بالابر به داخل هر طبقه ، می توانید ابتدا لوله را درون کلکتور قرار دهید. سپس برای رفع نیاز به آب سرد و گرم منشعب شد.

لوله کشی آب در داخل ساختمان از این قسمت به بعد کاملاً سلیقه ای است. به این ترتیب می توانید آنها را برای جمع آوری لوله های داخل ساختمان به کلکتور متصل کنید. سپس ، پس از اتصال لوله ها به کلکتور ، آنها را از طریق لوله کشی داخلی آب ساختمان اجرا کرد. همچنین می توانید این کار را به صورت لوله کشی توکار و دیوار و یا لوله کشی آب سرد و گرم در زیر سقف انجام دهید.

اگر از روش انشعاب در ساخت لوله کشی آب از بالا به پایین استفاده می کنید. پس از ورود شاخه اصلی لوله به هر طبقه می توانید لوله را به همراه هر واحد هدایت کنید. در نتیجه ، آب گرم و سرد را برای هر منطقه به طور موازی در هر منطقه اجرا کنید.

در این روش می توان روش لوله کشی آب داخلی در ساختمان را به صورت لوله کشی سطحی یا لوله کشی توکار انجام داد.

3- نکات مهم و ضروری در اجرای لوله کشی آب ساختمان از بالا به پایین:
استفاده از پمپ آب در طبقه همکف در صورت ورود فشار آب کم شهری به ساختمان به منظور افزایش قدرت و فشار آب جهت حرکت در امتداد لوله ضروری است.

اگر فشار آب در منطقه شما زیاد است ، می توانید علاوه بر ذخیره آب ، یک مخزن ذخیره آب روی سقف نصب کنید ، قدرت و سرعت آب داخل لوله های آب ساختمان را تا حد زیادی افزایش دهید. بنابراین دیگر نیازی به استفاده از پمپ آب در پایین ساختمان نیست.

از رایزر مقاوم در برابر آب و با کیفیت استفاده کنید تا در طولانی مدت نشت نکند و ته نشین نشود. ما همچنین توصیه می کنیم از رایزر مبتنی بر پلیمر استفاده کنید.

نکته مهم در مورد لوله کشی آب ساختمان مربوط به قطر لوله است. به این ترتیب ، وقتی از کنتور به سمت نقاط مصرف حرکت می کنیم ، قطر لوله آب باید از بزرگ به کوچک تغییر کند.

4- مزیت ساخت لوله کشی آب از بالا به پایین در مقایسه با لوله کشی آب ساختمان از پایین به بالا:
یکی از بزرگترین مزایای ساخت لوله کشی آب از بالا به پایین ، امکان دسترسی به آب فشار قوی در مقایسه با آب لوله کشی از پایین به بالا است. توضیح اینکه در لوله کشی آب از پایین به بالا ، می توان فشار آب در طبقات فوقانی را به دلیل جاذبه کاهش داد.

جاذبه سرعت و قدرت آب در حال حرکت در لوله ها را جذب می کند. با این حال ، در لوله کشی ، شاخه آب ساختمان بالا و پایین می رود زیرا آب از بالا بین طبقه تقسیم می شود! بنابراین نیروی جاذبه به عنوان کمکی برای حرکت دادن آب در لوله ها عمل می کند.

امکان اجرای لوله کشی آب کولر آبی به دلیل در دسترس بودن بالابر آب در سقف
امکان نصب پمپ آب خانگی روی سقف:

یکی از محدودیت های نصب پمپ آب خانگی روی سقف این است که بالابر آب در ساختمان از نوع صعودی است. بنابراین ، کار لوله کشی آب پس از نصب پمپ بر روی سقف بسیار دشوار و پیچیده خواهد بود.

در حالی که یکی دیگر از نقاط ضعف افزایش دهنده صعودی این است: به راحتی می توانید پمپ آب خانگی را روی سقف نصب کنید. همچنین ، آب به سرعت توسط پمپ از بالا به پایین پمپ می شود.