اولین قدم در تعمیر دیگ بخار ، یادگیری نحوه کار آنها است تا بتوانید به راحتی از آنها نگهداری کنید. این راهنمای Fix-It در مورد تعمیر دیگ بخار به شما می گوید که چگونه دیگ بخار کار می کند ، چه عواملی اشتباه می شود ، چگونه می توان مشکل دیگ بخار را تشخیص داد و برای رفع آن به چه قطعات و ابزاری نیاز دارید. سپس دستورالعمل هایی را برای نحوه نگهداری سیستم دیگ بخار بخار روان و نحوه شستشوی دیگ بخار ارائه می دهد. همچنین به راهنمای رفع دیگ بخار آب گرم مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم مشعل کوره ، به تعمیر کوره گاز یا تعمیر کوره روغن مراجعه کنید.

دیگ بخار چگونه کار می کند؟

تعمیر پکیج در تبریز به چه صورت انجام می شود؟
تعمیر دیگ بخار
اجزای یک دیگ بخار معمولی.

سیستم گرمایش بخار از دیگ بخار برای گرم کردن بخار ، شبکه ای از لوله ها که بخار را توزیع می کنند و رادیاتورهایی که اتاق های مختلف را گرم می کنند تشکیل شده است. مشعل گاز یا روغن آب را به نقطه جوش گرم می کند و بخار گرم را به رادیاتورهای محل سکونت می فرستد. دیگهای بخار مدرن آب را از طریق مجموعه ای از معابر یا لوله ها به دور منبع گرما می چرخانند. عملکرد دیگ بخار توسط فشار سنج ، تنظیم کننده ، شیر تسکین فشار و مانیتور قطع آب کم تنظیم می شود. اکثر دیگهای بخار دارای یک خوراک اتوماتیک هستند که در صورت نیاز ، آب بیشتری تأمین می کنند.

چه چیزی می تواند با یک دیگ بخار اشتباه شود؟
تعمیر و نگهداری منظم به حداقل رساندن تعمیرات کمک می کند. سیستم ممکن است هیچ گرما یا گرمای ضعیفی تولید نکند ، ممکن است آب به طور مزمن کم باشد ، شیشه سنج ممکن است کدر باشد و لوله ها سر و صدا داشته باشند.

نکته آن را برطرف کنید

برای ایمنی و کارایی ، اطمینان حاصل کنید که در اطراف هر رادیاتور یک مسیر مشخص وجود دارد تا هوا بتواند آزادانه گردش کند.

چگونه می توان مشکل دیگ بخار را تشخیص داد؟
اگر سیستم شما روان کار می کند ، چند معیار تعمیر و نگهداری منظم باعث می شود سیستم این کار ادامه یابد (به زیر مراجعه کنید).
در صورت عدم وجود گرما ، ترموستات ، کلیدها ، فیوزها یا بریکرها و سطح آب را بررسی کنید. مشعل دیگ بخار بسیار شبیه کوره گاز یا کوره روغن است.
اگر گرمای کافی وجود نداشته باشد ، ممکن است لازم باشد که دیگ بخار شستشو داده شود (به زیر مراجعه کنید).
اگر سطح آب اغلب کم است ، به دنبال نشتی در خطوط برگشت یا خود دیگ بخار باشید. در هر صورت ، یک متخصص لوله کشی یا خدمات دیگ بخار نگاهی بیندازید.
اگر لوله ها پر سر و صدا هستند ، سرعت بازگشت را بررسی کنید. آنها باید به سمت دیگ بخار شیب پیدا کنند. شیب را در صورت لزوم با آویزهای لوله جدید تنظیم کنید.
اگر شیر ورودی رادیاتور اتاق نشت کرد ، مهره بسته بندی را محکم کنید. در صورت لزوم ، شیر را مانند شیر آب دوباره بسته بندی کنید.
اگر رادیاتور گرم نمی شود ، دهانه هوا را با سیم ظریف تمیز کنید. اگر دریچه برای همیشه وصل است ، دریچه را تعویض کنید.

نکته آن را برطرف کنید

اکثر دیگهای بخار مدرن دارای یک دفترچه راهنما هستند که عملکرد ، تعمیر و نگهداری و عیب یابی را شرح می دهد. اگر یکی از واحدهای خود را پیدا نکردید ، با سازنده تماس بگیرید. نام جایی در کنترلها یا نزدیک آنها خواهد بود.

چه چیزی برای تعمیر دیگ بخار بخار نیاز دارم؟
قطعات تعویض دیگ بخار باید از تولید کننده یا یک تأمین کننده بازار پس از فروش مانند یک لوله کشی محلی و یک فروشگاه خرده فروشی تامین شود. ابزارهای اساسی برای نگهداری و تعمیر دیگ بخار شما شامل این موارد است:

پیچ گوشتی
آچار
شیلنگ
سیم ظریف
مراحل تعمیر دیگ بخار چیست؟
تعمیر و نگهداری ماهانه دیگ بخار بخار روان:
با مقایسه سطح واقعی آب با قرائت روی سنج ، دقت گیج را تأیید کنید. در کتابچه راهنمای کاربر ، دستورالعمل های خاص تری در مورد چگونگی انجام این مقایسه وجود دارد.
سوپاپ تسکین را با دقت بلند کردن اهرم تست کنید تا عملکرد دیگ بخار بررسی شود. شیر باید بخار را آزاد کند ، سپس متوقف شود. در صورت ادامه آزاد شدن بخار ، دریچه تسکین را تعویض کنید.
فشار سنج را بررسی کنید تا مطمئن شوید فشار بخار از حد مجاز گیج فراتر نمی رود. در صورت وجود ، با یک سرویس حرفه ای دیگ بخار تماس بگیرید.
دریچه قطع آب کم را باز کنید تا رسوب شستشو داده و اجازه دهید تا آب تمیز شود. احتیاط: آب داغ خواهد شد!
یک دیگ بخار را شستشو دهید:
برق و تغذیه اتوماتیک را خاموش کنید.
شیلنگ ها را به تخلیه دیگ بخار وصل کنید و تخلیه برگشت دهید.
تخلیه دیگ بخار را باز کنید و فاضلاب را برگردانید تا آب به یک زهکشی خانگی برسد.
پس از خالی شدن مخزن ، فاضلاب را ببندید.
دیگ را دوباره پر کنید و دوباره تخلیه کنید.
مراحل شستشو را تکرار کنید تا آب در اندازه گیری شفاف شود.
نکته آن را برطرف کنید

اگر شیشه سنج کثیف است ، می توانید آن را تمیز کنید. ابتدا دیگ بخار را خاموش کرده و اجازه دهید تا خنک شود. سپس سیستم را به زیر سطح سنج تخلیه کنید. اتصال دهنده هایی را که لیوان را در جای خود قرار داده اند شل کرده و خارج کنید. شیشه را تمیز کنید ، آن را تعویض کنید ، در صورت لزوم دوباره پر کنید و دیگ بخار را دوباره روشن کنید.

 

در خدمت از ما تبریز علاوه بر تعمیر پکیج به خدمات بسیار دیگری دسترسی دارید.