امروز قرار است به سراغ یک مطلب خیلی کاربردی برویم. احتمالا همه ما در بخشی از زندگی به دلیل مشغله هایی که داریم تصمیم گرفتیم کمی از شبکه های اجتماعی فاصله بگیریم تا بتوانیم استفاده بهتری از زمان خود داشته باشیم. یکی از این شبکه های اجتماعی تلگرام است که برای حذف آن باید دیلیت اکانت تلگرام را بلد باشیم برای همین در این مطلب به دیلیت اکانت تلگرام می پردازیم.

 

پیش از اینکه به معرفی روش های موجود برای دیلیت اکانت تلگرام بپردازیم به این نکته توجه کنید که با حذف اکانت تلگرام، تمامی داده‌ها و اطلاعات موجود در آن که شامل مخاطبین، چت های خصوصی، گروه‌ها و کانال تلگرام از بین می رود.

اگر با همان شماره‌ای که اکانت تلگرامتان را حذف کرده اید می خواهید، مجدد از تلگرام استفاده کنید دیگر آن داده‌ها قابل بازیابی نیستند و شما به عنوان کاربر جدید وارد تلگرام می شوید

ریپورت تلگرام:

توجه کنید که دیلیت اکانت تلگرام کمک به رفع ریپورت شدن تلگرام نمی شود و ریپورت براساس شماره مشخص می شود و زمانی که دوباره وارد تلگرام شوید، از ریپورت تلگرام خارج می شوید که چنین چیزی صحیح نبوده و ریپورت تلگرام بر اساس شماره تعیین می‌شود.

 

آموزش گام به گام دیلیت اکانت تلگرام

1. در برنامه یا اپلیکیشن تلگرام گزینه مستقیم برای دیلیت اکانت تلگرام وجود ندارد. برای این کار وارد لینک زیر شوید و طبق آموزش زیر اقدام به حذف اکانت خود نمایید.

لینک مستقیم برای دیلیت اکانت تلگرام

 https://my.telegram.org/auth

2. در این مرحله وارد صفحه ای می شوید که باید شماره خود را وارد کنید. توجه کنید قبل از شماره باید کد ایران یعنی 98+ را وارد کنید سپس بر روی دکمه Next کلیک نمایید.

3. در این مرحله، به تلگرام شما یک کد ارسال می شود که باید وارد تلگرام خود شوید، کد را کپی کنید و سپس به صفحه ای که در آن بودید بازگردید و کد را در بخش موردنظر وارد کنید و سپس گزینه sign in را بزنید.

4. در این مرحله به صفحه مدیریت اکانت تلگرامتان وارد می شوید. بعد از ورود به اکانت خود، باید گزینه Delete Account را بزنید تا وارد لینک دیلیت اکانت تلگرام شوید.

5. در این مرحله به صفحه ای هدایت خواهید شد که در آن توضیحاتی درباره اینکه اگر اکانت تلگرام خود را دیلیت کنید همه اطلاعات شما (کانال ها؛ پیام ها و گروه ها) پاک می شوند، به شما داده می شود. در صورت اطمینان برای انجام این کار، بر روی Delete Account کلیک کنید. در این مرحله می توانید در بخش why are you leaving دلایل دیلیت اکانت خود را بنویسید. بر روی Delete My Account را کلیک کنید.

6. در نهایت بعد از کلیک بر روی Yes, delete my account، اکانت شما حذف می شود و در صورتیکه به تلگرام بروید با صفحه عضویت در تلگرام روبه رو می شوید.