اینستاگرام یکی از پرمخاطب ترین برنامه های گوشی موبایل این روزها تعداد بازدیدکنندگان و کاربران بالایی دارد. استفاده از این اپلیکیشن در ایران نیز بسیار افزایش داشته است. گاهی کاربران به دلایل متفاوت تصمیم به حذف اکانت اینستا خود می کنند.در ایران این اپلیکیشن به زبان فارسی وجود دارد ولی مراحل حذف اکانت اینستا فارسی و انگلیسی تفاوتی ندارند.

برنامه هایی برای حذف اکانت اینستا نیز وجود دارد اما لزوما همه برنامه ها کاربرد برای شما ندارند. 

 

آیا حذف اکانت اینستا بدون پسورد امکان پذیر است؟ 

اگر پسورد ایمیل ثبت نامی خود را داشته باشید می توانید بدون داشتن پسورد اینستا، آن را دیلیت کنید. برای این کار باید وارد ایمیل خود شوید و لینکی را که از طرف اینستا برای تغییر رمز عبور فرستاده است را باز کنید و اقدام به تعیین رمز جدید کنید. سپس مراحل زیر را برای حذف اکانت اینستا طی کنید.
دیلیت اکانت اینستا در دو حالت موقت و دائم انجام می شود.


1. حذف اکانت اینستا موقت

اگر می خواهید برای یک مدت زمان کوتاهی کسی نتواند به اینستاگرام شما دسترسی پیدا کند، می توانید اینستا خود را به صورت موقت حذف کنید. اگر می خواهید اکانت خود را به صورت موقت دیلیت کنید بایدم
برای حذف اکانت اینستا به صورت موقت وارد اکانت اینستا خود شوید. سپس به صفحه اصلی اکانت اینستاگرام خود وارد شوید و روی علامت آدمک پایین صفحه سمت راست اینستاگرام خود کلیک نمایید، سپس گزینه Edit Profile را انتخاب کنید.
روی گزینه آبی رنگ Temporarily disable my account کلیک کنید. در اینجا به توجه به هدف شما دو راه دارید.

 

2. حذف اکانت اینستا دائمی

به طور کلی تصمیم گرفتید که نمی‌خواهید با اکانت اینستاگرام خود کار کنید و تصمیمتان برای حذف اکانت اینستاگرام جدی است.
در صورتی که مطمئن هستید می‌خواهید اکانت خود را پاک کنید مراحل زیر را انجام دهید:
 برای حذف اکانت اینستا برای همیشه به لینک https://instagram.com/accounts/remove/request/permanent/ بروید و  در صفحه باز شده، نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید.
سپس روی Log in کلیک نمایید تا به صفحه حذف اکانت اینستا بروید. تمامی مراحل مانند روش موقت است.

توحه کنید که معنی حذف اکانت اینستا به صورت دائمی یعنی پاک شده تمامی اطلاعات شما و برای همیشه یوزرنیم شما پاک می شود. این  با خروج (logout) از اپلیکیشن متفاوت است.

همچنین درصورت دیلیت اکانت اینستا به صورت موقت است و بعد از چند روز مجدد می‌ توان آن را فعال کرد.