در زمان خرید و فروش خودرو یکی از مواردی که اهمیت دارد این است که بتوانید خلافی خودرو خود یا خودروی جدید را استعلام کنید.خلافی خودرو در واقع هزینه ای است که در صورت تخلف راننده خودرو، مالک خودرو باید آن را پرداخت کند.  روش هایی نیز برای کم کردن خلافی خودرو وجود دارد. استعلام خلافی خودرو به روش های مختلفی امکان پذیر است و نیازی نیست حتما به پلیس+10 مراجعه کنید. با استفاده از گوشی موبایل خود می توانید به راحتی خلافی خودروتان را استعلام کنید.
پلیس راهنمایی و رانندگی برای راحتی بیشتر چندین روش برای استعلام خلافی خودرو درنظر گرفته است. با این روش ها دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود. حتی به صورت آنلاین و از طریق گوشی موبایل خود می توانید خلافی خودرو را پرداخت کنید.

 

روش های استعلام خلافی خودرو

  • استعلام ریز خلافی خودرو
  • استعلام خلافی خودرو با کد ملی
  • استعلام خلافی خودرو با پلاک
  • استعلام خلافی خودرو از طریق vin
  • خلافی خودرو اس ام اس
  • خلافی خودرو پیامک
  • ریز خلافی خودرو با شماره پلاک
  • چاپ خلافی خودرو

 

1. برای استعلام خلافی خودرو، شما به شماره VIN یا کد 8 یا 9 رقمی خودرو خود که در پشت کارت ماشین یا پلاک خودرو درج شده، نیاز دارید. 
یکی از روش های استعلام خلافی خودرو، اقدام از طریق وب سایت پلیس راهور ناجا است. شما پس از مراجعه به سایت، در سمت راست سایت بر روی خدمات کلیک نمایید سپس بر روی استعلام میزان تخلفات رانندگی کلیک نمایید. پس از کلیک بر روی این گزینه، به صفحه استعلام خلافی خودرو هدایت می شود که در صفحه باز شده باید شماره بارکد پستی(کد ۸ رقمی درج شده بر روی کارت ماشین) را وارد کنید.

2. یکی دیگر از روش های استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک است. برای دریافت میزان خلافی خودرو کد ۱۷ رقمی VIN را به یکی از شماره های 110005151 یا 30005151 ارسال کنید. (پیامک بفرستید فقط شماره) 
میزان خلافی خودرو برای شما از طریق پیامک ارسال می شود. شما با استفاده از شناسه قبض ارسالی می توانید از طریق اپلیکیشن های پرداخت یا خودپرداز بانک ها آن را پرداخت کنید.
توجه داشته باشید که رانندگانی که خلافی خودرو شان بیش از یک میلیون تومان باشد، نمی‌توانند از روش های بالا استفاده کنند. در این صورت حتما باید به پلیس + 10 مراجعه کنند.

3. همچنین شما می توانید با شماره گیری ۸۸۲۸۸۸۸  و وارد کردن کد VIN میزان خلافی خودرو را دریافت کنید.