آبیاری قطره ای یکی از روش های مناسب آبیاری در باغبانی و کشاورزی است. روش آبیاری قطره ای موجب کاهش مصرف آب و هزینه های آبیاری می شود. از طرفی کیفیت آبیاری زمین نیز در مقایسه با سایر روش ها مناسب تر است. از همین رو بسیاری از باغداران تمایل دارند بدانند قیمت هر متر آبیاری قطره ای برای اجرای آن چقدر است. قیمت آبیاری قطره ای متناسب با هزینه لوله کشی آبیاری قطره ای، قیمت هر متر لوله آبیاری قطره ای، قیمت تجهیزات آبیاری قطره ای مانند شیلنگ محاسبه می شود. 

قیمت هر متر آبیاری قطره ای متناسب با کیفیت و جنس لوله آبیاری قطره ای، ضخامت و وزن لوله و شیلنگ است. مثلا برای یک کلاف 50 متری لوله آبیاری قطره ای با لوله قطری استاندارد باید حدود 70 تا 100 هزار تومان هزینه کنید. متخصصین فعال در زمینه آبیاری قطره ای خدمت از ما می توانند در خصوص هزینه ها و قیمت هر متر آبیاری قطره ای به شما کمک کنند. 

 

لوله آبیاری قطره ای چیست؟

لوله های مورد استفاده در آبیاری قطره ای وظیفه انتقال آب به قسمت های مختلف زمین کشاورزی را دارند. شرکت های تولید کننده لوله آبیاری قطره ای این روزها با تنوع بالا و در اندازه های متفاوتی فعالیت می کنند. متاسفانه بسیاری از کشاورزان به علت قیمت کمتر لوله های غیر استاندارد از این لوله ها استفاده می کنند که در برابر نور خورشید سریع پوسیده و بعد از مدتی پاره می شوند.

با وجود این تنوع بالا در ساخت لوله آبیاری قطره ای، در مواردی می تواند باعث ایجاد دغدغه هایی در مورد انتخاب بهترین لوله آبیاری قطره ای در افراد شود. همچنین هزینه نهایی از اجرای سیستم آبیاری قطره ای تصمیم گیری را کمی سخت می کند.

لوله آبیاری قطره ای معمولاً در قطر و ضخامت های متفاوتی ساخته می شوند، که با توجه به این قطر ها کاربرد های مختلفی نیز دارند. 
قیمت هر متر لوله آبیاری قطره ای همانطور که گفته شد متناسب با ضخامت و وزنشان است. از همین رو در دسته های مختلف قرار می گیرند و با توجه به وزن و ضخامت لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای، این قیمت ها مشخص می شود. لوله های پلی اتیلن مخصوص آبیاری قطره ای دارای دو نوع ضخامت 1.2 و 1.4 میلیمتری در بازار موجود هستند.