آب گرم ندارید؟ با این راهنمای جامع عیب یابی ، مشکل بخاری آب خود را به سرعت تشخیص و تعمیر کنید. فیلم ها ، نقاشی ها و مشاوره مرحله به مرحله آسان به شما نشان می دهد که چگونه آبگرمکن خود را تعمیر کنید.

در این مقاله نحوه عیب یابی و رفع مشکلات بخاری آب ذخیره گاز و برقی به شما نشان داده خواهد شد. اگر آبگرمکن بدون مخزن دارید که کار نمی کند ، لطفاً به تعمیرات آبگرمکن Tankless مراجعه کنید.

برای استفاده از توصیه های دقیق مورد نیاز خود ، مشکل خاص خود را انتخاب کنید:

  • در هیچ جای خانه آب گرم وجود ندارد
  • آب گرم در بخشی از خانه کار نمی کند
  • گرم نشدن آب پکیج
  • در آپارتمان آب گرم وجود ندارد
  • آب به اندازه کافی گرم نیست
  • تأمین آب گرم کافی نیست
  • صبح آب گرم ندارید
  • آب گرم فشار کم دارد یا فشار ندارد
  • آب گرم بسیار گرم است

 

آبگرمکن شما گازی است یا برقی؟
برای بسیاری از تعمیرات آبگرمکن ، این تفاوت ایجاد می کند که آبگرمکن گازی است یا برقی.

این پیوندها شما را به صفحه توصیه های HomeTips برای هر نوع می رساند:

عیب یابی و تعمیرات آبگرمکن گازی
عیب یابی و تعمیر آبگرمکن برقی

این دو نوع آب را به گونه ای متفاوت گرم می کنند.


برای تشخیص سریع تفاوت ، به دنبال یک دودکش بگردید. یک وسیله احتراق که سوختی مانند گاز را می سوزاند ، باید بخارهای خروجی را از طریق یک دودکش (لوله دودکش گرد) به خارج از منزل منتقل کند. دودکش نشان می دهد که بخاری آب گاز یا سوخت احتراق دیگری مانند پروپان را می سوزاند.

علاوه بر این ، یک آبگرمکن گازی دارای یک لوله گاز به سمت آن است ، یک چراغ خلبان ، و یک مشعل در پایین مخزن آب گرم قرار دارد. مشعل به طور معمول در پشت یک صفحه دسترسی کوچک فلزی یا درب مشاهده قرار دارد. اگر از کنار صفحه دسترسی یا درب مشاهده گذر کنید ، باید یک شعله ببینید مگر اینکه چراغ خلبان خاموش باشد.

یک آبگرمکن برقی گازهای احتراق تولید نمی کند ، بنابراین در بالای آن دودکش وجود ندارد. با این حال ، یک کابل یا مجرای الکتریکی دارد که آن را به یک صفحه برق متصل می کند. یک یا دو ترموستات در کنار مخزن دارد.

نمودارهای بخاری آب
قطعات داخلی و خارجی آبگرمکن های برقی و گازی ، از جمله تأمین گاز ، ترموستات و شیر T&P.
© دون واندروورت ، نکات اصلی
نمودارهای بخاری آب برقی (چپ) و گاز (راست)

 

اگر علاقه به مطالعه مطالب کاربردی دارید، در مجله خدمت از ما به مطالب بسیاری دسترسی دارید.

 

بازگشت به بالا

در هیچ کجای خانه آب گرم وجود ندارد
عدم وجود آب گرم در سراسر خانه رایج ترین شکایت از بخاری آب است. این معمولاً نشان می دهد که مشعل گاز بخاری آب یا عناصر گرمایش برقی گرما تولید نمی کنند.

برای اینکه مطمئن شوید کل خانه شما بدون آب گرم است ، هر شیر آب و لوازم جانبی را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که یک یا چند وسیله آب گرم دارند ، از قسمت Hot Water که در بخشی از خانه کار نمی کند عبور کنید.

در مرحله بعد ، شیر تسکین دهنده فشار دما (TP) بخاری آب و لوله خروجی آب گرم بالای آبگرمکن را لمس کنید (به نمودارهای بخاری آب در بالا مراجعه کنید).

اگر احساس گرما می کنید ، آبگرمکن شما احتمالاً کار می کند. ممکن است آب گرم در جایی از لوله های بین آبگرمکن و وسایل مسدود شود. البته اگر در 3 یا 4 ساعت گذشته بخاری آب از کار بیفتد ، سوپاپ یا لوله TP هنوز می تواند گرم باشد زیرا آب داخل آن هنوز مقداری گرما را در خود نگه می دارد.

اگر شیر TP یا لوله خروجی سرد باشد ، بخاری آب چندین ساعت است که کار نمی کند. اگر اینگونه است و آب گرم در هیچ وسیله ای موجود نیست ، موارد زیر را انجام دهید.

از آنجا که روشهای ترمیم مشکل ممکن است به گاز یا برقی بودن آبگرمکن شما بستگی داشته باشد ، در زیر به طور جداگانه بحث می شود.

ابتدا در مورد بخاری های آب گازی بحث خواهیم کرد. اگر آبگرمکن شما برقی است ، از پایین صفحه به قسمت No Hot Water — بخاری آب برقی بروید.