نحوه جایگزینی ترموکوپل
 
ترموکوپل یک جز furn کوره گاز است که در نزدیکی مشعل چراغ خلبان قرار دارد. این وسیله ایمنی است که در صورت خاموش شدن چراغ خلبان یا از بین بردن جرقه زن برقی ، گاز را خاموش می کند.

اگر چراغ خلبان روشن نماند ، ترموکوپل ممکن است خراب باشد و باید تنظیم یا تعویض شود. برای تنظیم ترموکوپل بخاری باید مهره ترموکوپل را با آچار محکم کنید. مراقب باشید که به مهره فشار زیادی وارد نکنید - فقط کمی آن را محکم کنید. سپس خلبان را روشن کنید. اگر خلبان روشن نخواهد ماند ، ترموکوپل را با نوع جدیدی از همان نوع تعویض کنید. در اینجا نحوه جایگزینی ترموکوپل آورده شده است:
آنچه شما نیاز دارید
برای جایگزینی ترموکوپل می خواهید این ابزارها را در دست داشته باشید:
آچار
ترموکوپل جایگزین
مرحله 1: سرب مس و مهره اتصال را از اتصال رشته ای به خط گاز باز کنید. در زیر براکت نصب شده در لوله ترموکوپل ، مهره براکت را باز کنید که لوله را در جای خود نگه می دارد.

مرحله 2: ترموکوپل جدید را داخل سوراخ داخل براکت قرار دهید. مطمئن شوید که لوله فولادی بالا است و سرب مس پایین است. زیر براکت ، مهره براکت را روی لوله پیچ کنید. مهره اتصال را به محل اتصال رشته ای فشار دهید در جایی که سرب مس به خط گاز متصل می شود. اطمینان حاصل کنید که اتصال تمیز و خشک است.

مرحله 3: مهره را محکم در محل خود پیچ ​​کنید ، اما بیش از حد سفت نکنید. مهره براکت و مهره اتصال باید فقط کمی محکم تر از دست محکم باشند.

ترموکوپل در کنار چراغ پایلوت روی کوره گاز نصب شده است.
© 2006 انتشارات بین المللی ، آموزشی ویبولیتین
ترموکوپل در کنار چراغ خلبان نصب شده است. یک براکت نگه می دارد
آن را در جای خود ، لوله های فولادی بالا و سرب مس پایین است.
سوئیچ محدود

سوئیچ محدودیت یک کلید کنترل ایمنی است که روی کوره درست زیر پلنوم قرار دارد. اگر پلنوم خیلی داغ شود ، سوئیچ محدود کننده مشعل را خاموش می کند. همچنین هنگامی که دمای هوا پس از خاموش شدن مشعل به میزان مشخصی می رسد ، دمنده را خاموش می کند. اگر دمنده به طور مداوم کار کند ، یا کنترل دمنده روی ترموستات در وضعیت ON تنظیم شده است یا کلید کنترل حد نیاز به تنظیم دارد. ابتدا ترموستات را بررسی کنید. اگر کنترل دمنده روی ON تنظیم شده است ، آن را به AUTO تغییر دهید. اگر کنترل دمنده از قبل در AUTO روشن باشد ، سوئیچ حد باید تنظیم شود.
برای تنظیم سوئیچ ، درپوش کنترل را بردارید. در زیر آن یک صفحه دندانه دار قرار دارد که یک طرف آن با LIMIT مشخص شده است. به این طرف دست نزن سمت دیگر کنترل با FAN مشخص شده است. دو طرفه در سمت فن وجود دارد. دمنده در تنظیمات نشانگر بالا روشن می شود و در تنظیمات پایین نشانگر خاموش می شود. نشانگرها باید در حدود 25 درجه از هم قرار بگیرند. نشانگر بالایی را در حدود 115 درجه فارنهایت و پایین را در حدود 90 درجه فارنهایت تنظیم کنید.

اگر هنگام انجام این تعمیرات بوی بنزین می دهید ، می خواهید فوراً از این نشتی مراقبت کنید. در صفحه بعدی با نحوه پیدا کردن نشت گاز آشنا شوید.

برای دیدن مقالات بیشتر در مورد تعمیرات منزل ، لینک های زیر را ببینید.
تعمیر و نگهداری کوره: با یادگیری مراحل مناسب نگه داشتن کوره در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.
تعمیرات اساسی لوازم خانگی: اگر کوره تنها چیزی نیست که خانه شما در آن قرار دارد ، می توانید در این مقاله نحوه تعمیر ماشین های دیگر را یاد بگیرید.
تعمیر لوازم خانگی کوچک: هنگامی که کوره را حل کردید ، توستر یا مخلوط کن مانند بازی کودک به نظر می رسد. نحوه رفع آنها را اینجا بیابید.
نگهداری ترموستات: برای اطمینان از اینکه سیستم گرمایشی شما در واقع مشکلی دارد ، ممکن است بخواهید ترموستات را نیز بررسی کنید. با نحوه کالیبره کردن ترموستات آشنا شوید.
تعمیر چراغ های خلبان و ترموکوپل
 

© 2006 انتشارات بین المللی ، محدود. ترموکوپل یک دستگاه ایمنی است. اگر نور خلبان خاموش شود ، گاز را خاموش می کند. یک ترموکوپل خطا باید جایگزین شود.
در وسایل گازسوز قدیمی ممکن است چراغ های خلبان وجود داشته باشد که هنگام روشن شدن گاز ، اشتعال فوری ایجاد می کنند. چراغ خلبان یک شعله باز کوچک است که با جریان مداوم گاز تغذیه می شود.

هنگامی که جریان گاز مسدود یا هدایت نادرست داشته باشد ، یا هنگام خاموش شدن خلبان ، مشکلات رخ می دهد. در وسایل جدیدتر ، احتراق ممکن است به وسیله چراغ جرقه ای یا میله براق به جای چراغ خلبان حاصل شود. در کوره ها و بخاری های آب ، و در برخی از محدوده ها و خشک کن ها ، چراغ خلبان با یک دستگاه ایمنی به نام ترموکوپل همراه است - یک سنسور حرارتی که در صورت خاموش شدن شعله خلبان ، گاز را خاموش می کند. وسایل گازسوز جدید جرقه زنی دارند که در صورت لزوم چراغ خلبان را روشن می کنند.

احتیاط: در برخی از وسایل قدیمی ممکن است هنگام خاموش شدن خلبان دستگاه ایمنی برای خاموش کردن گاز وجود نداشته باشد. با وجود هر وسیله گازسوز ، اگر بوی شدید گاز وجود دارد ، سعی نکنید خلبان را دوباره روشن کنید یا دستگاه را روشن کنید یا چراغ ها را خاموش یا روشن کنید. در را باز بگذارید و در را باز بگذارید و بلافاصله با شرکت گاز یا آتش نشانی تماس بگیرید تا نشتی را گزارش دهد.

چراغ های خلبان
شعله خلبان که به درستی تنظیم شده است ، ثابت و آبی است و بلندی آن بین 1/4 تا 1/2 اینچ است. اگر شعله به طور مکرر خاموش شود ، ممکن است هوا کم شود. اگر در انتهای آن زرد باشد ، هوای شما زیاد می شود. برای اصلاح هر یک از شرایط ، مطابق دستورالعمل ، پیچ تنظیم خلبان را کمی بچرخانید 

توسط کارخانه سازنده کارگردانی شده است. هنگامی که خلبان خاموش می شود ، روشن کردن مجدد آن ساده است:

مرحله 1: اگر دریچه گاز در خلبان وجود دارد ، سوپاپ را به حالت خاموش برگردانید و حداقل سه دقیقه صبر کنید تا هرگونه گاز جمع شده تخلیه شود. بعد از سه دقیقه ، شیر را به حالت PILOT بچرخانید. اگر دکمه ایمنی یا تنظیم مجدد وجود دارد ، دکمه را فشار دهید و آن را فشرده نگه دارید.

مرحله 2: یک کبریت روشن را به روزنه خلبان نگه دارید و دریچه گاز را به حالت روشن بچرخانید. سپس ، هنگامی که خلبان در حال سوختن شدید است ، دکمه تنظیم مجدد را رها کنید. اگر دکمه تنظیم مجدد یا شیر گاز وجود ندارد ، کافی است یک کبریت روشن را با سوراخ خلبان نگه دارید.

مرحله 3: اگر شعله خلبان بعد از چندین بار روشن روشن نماند ، باید توسط یک متخصص تنظیم شود. سعی نکنید مکانیزم را تنظیم کنید یا خط گاز را دستکاری کنید.


© 2006 انتشارات بین المللی ، محدود. برای تنظیم شعله خلبان ، پیچ تنظیم را روی خط گاز بچرخانید ، همانطور که توسط تولید کننده محدوده هدایت می شود.
ترموکوپل

اگر دستگاه دارای ترموکوپل باشد ، ممکن است مشکل از ترموکوپل معیوب باشد. ترموکوپل که به عنوان یک وسیله ایمنی کار می کند ، با خاموش شدن چراغ خلبان ، گاز را خاموش می کند. این شامل یک سنسور گرما است که به یک شیر برقی متصل است. هنگامی که سنسور توسط شعله خلبان گرم نمی شود ، سلونوئید خط تأمین گاز را می بندد. در صورت خرابی ترموکوپل ، چراغ خلبان روشن نخواهد ماند. ترموکوپل سوخته یا خراب باید تعویض شود. برای تعویض ترموکوپل:

مرحله 1: سر مسی و مهره اتصال را در داخل اتصال رزوه ای به خط گاز باز کنید.

مرحله 2: در زیر براکت نصب شده در لوله ترموکوپل ، مهره براکت را که لوله را در جای خود نگه دارد باز کنید.

مرحله 3: یک ترموکوپل جدید را درون سوراخ براکت ، لوله فولادی رو به بالا و سرب مس به سمت پایین قرار دهید.

مرحله 4: زیر براکت ، مهره براکت را روی لوله پیچ کنید. مهره اتصال را به محل اتصال رزوه دار در جایی که سرب مس به خط گاز متصل می شود فشار دهید. اطمینان حاصل کنید که اتصال تمیز و خشک است.

مرحله 5: مهره را محکم در جای خود پیچ ​​کنید ، اما آن را بیش از حد محکم نکنید. مهره براکت و مهره اتصال باید فقط کمی محکم تر از دست محکم باشند.

در بخش آخر ، ما بحث خود را در مورد تعمیر لوازم اصلی با بررسی دقیق موتورها - البته - به پایان خواهیم رساند. برای آگاهی از نحوه نگهداری و تعمیر یکی از مهمترین اجزای سازنده هر دستگاه ، به مطالعه ادامه دهید.

 

مطالب مرتبط با ترموکوپل بخاری را در مجله خدمت از ما دنبال کنید.