یک وضعیت معمول در برخورد با قطع کننده مدار قطع شده است (و اگر از جعبه فیوز با قابلیت اطمینان کمتری ارتقا نیافته اید ، به آقای Electric® تماس بگیرید).

وقتی قطع کننده مدار قطع می شود ، یک اتاق یا یک خانه کامل را در تاریکی و بدون برق ترک می کند ، اما حل مسئله معمولاً ساده است.

در هنگام قطع شدن قطع کننده مدار چه باید کرد
هنگامی که موج انرژی بیش از حد مدار را بارگیری می کند ، مانند برخورد صاعقه یا خروجی فشار زیاد که جریان زیادی از آن خارج می شود ، ضمانت قطع کننده این است که مدار را به موقعیت خاموش تغییر دهید. با دنبال کردن این سه مرحله آسان می توانید قدرت خود را پس بگیرید:

تمام چراغ ها و وسایل خانه را که تحت تأثیر قطعی برق قرار دارند خاموش کنید. هرچه می توانید به وضعیت خاموش تغییر دهید. اگر تلویزیون شما خاموش است و سوئیچ خاموش دستی ندارد ، آن را از برق بکشید. بهتر است هنگام قطع شدن قطع کننده مدار ، هیچگونه کشش الکترونیکی نداشته باشید (در مرحله 3 زیر) ، یا ممکن است آسیب بیشتری وارد شود. به عنوان مثال ، افزایش ناگهانی قدرت می تواند بر روی رایانه منزل ، فن یا سیستم بازی شما تأثیر منفی بگذارد.
جعبه مدار خود را پیدا کرده و کلیدهای شکن را در موقعیت OFF جستجو کنید. بعضی از قطع کننده های مدار در صورت خاموش بودن رنگ قرمز یا نارنجی دارند.
شکن را از حالت OFF به ON برگردانید. سپس ، به سادگی وسایل و دستگاه هایی را که در مرحله 1 خاموش کرده اید دوباره روشن کنید و حال شما خوب است. اگر مدام قطع کننده مدار شما قطع می شود ، وقت آن است که با یک متخصص مانند آقای الکتریک تماس بگیرید.
آیا قطع کننده مدار شما مرتباً مرتب می شود؟
اگر قطع کننده مدار مرتباً از پا می افتد ، ممکن است یک مسئله جدی وجود داشته باشد ، که اغلب به دلیل سایش و پارگی خود قطع کننده مدار رخ می دهد و نیاز به نصب یک مدار جدید دارد.

قطع متناوب قطع کننده مدار که در اثر سایش و پارگی قطع کننده مدار ایجاد می شود ، معمولاً به دلیل یکی از موارد زیر است:

اتصال کوتاه: اتصال کوتاه معمول است ، اما به طور بالقوه خطرناک است. این زمانی است که یک "سیم گرم" در حال اتصال به یک سیم خنثی در یک پریز برق است ، که باعث می شود جریان زیادی از مدار جریان یابد و گرما ایجاد کند. قطع کننده مدار در مواردی از این دست به طور خودکار خاموش می شود تا از آتش سوزی برق جلوگیری کند.
مدار Overloaded: یکی دیگر از موارد معمول ، مدار ساده و بیش از حد مجاز است. اگر سیستم الکتریکی شما یا مدارهای خاصی نتوانند آمپرهایی را که از مدار می آیند کنار بیاورند ، قطع کننده را برمی گرداند و احتمالاً به لوازم الکترونیک آسیب می رساند یا حتی آتش سوزی ایجاد می کند.
خطای زمین: این زمانی است که سیم گرم و سیم زمین لخت هر دو جعبه فلزی را که در آنها قرار دارد را لمس می کنند. این یک واکنش زنجیره ای ایجاد می کند که باعث می شود برق بیش از آنچه قرار است در مدار جریان داشته باشد ، که به طور مکرر قطع کننده را قطع می کند. خطای زمین یا افزایش خطای زمین معمولاً باعث سوختن دهانه خروجی می شود.
اگر قطع کننده مدار شما مرتباً قطع می شود ، برای بررسی وضعیت از آقای الکتریک تماس بگیرید. بازرسی های ایمنی برق یکی از تخصص های ماست و آقای الکتریک سطحی از راحتی ، ایمنی ، قابلیت اطمینان و حرفه ای را ارائه می دهد که به میلیون ها نفر خدمت کرده است.

فکر می کنید سیستم گرمایشی یا سرمایشی شما ممکن است بیش از آنچه که باید انرژی مصرف می کند؟ با Aire Serv ، بخشی از خانواده Neighbourly از متخصصان خانه سازی تماس بگیرید. Aire Serv می تواند هر مشکلی را که ممکن است در سیستم های گرمایشی یا سرمایشی برای شما پیش بیاید ، تشخیص داده و خدمات رسانی کند.

این وبلاگ فقط توسط آقای الکتریک برای اهداف آموزشی در دسترس قرار گرفته است تا اطلاعات عمومی و درک عمومی در مورد موضوع خاص فوق را در اختیار خواننده قرار دهد. وبلاگ نباید به عنوان جایگزین یک متخصص برق مجاز در ایالت یا منطقه شما استفاده شود. قبل از انجام هر پروژه خانگی ، با قوانین شهر و ایالت مشورت کنید.