سمپاشی درختان و همچنین هرس درخت ، از بین بردن درخت و سایر خدمات قسمت اصلی هر برنامه مراقبت از درخت است. امروزه تقریباً تمام شرکت های مراقبت از درخت در ارائه خدمات سمپاشی درخت تخصص دارند. سمپاشی درخت برای کنترل حشرات و آفات درختی انجام می شود. این روش می تواند هم برای درمان درختان آلوده به اشکالات و هم برای جلوگیری از حشرات یا آفات بیماری روی درختان سالم انجام شود. در اینجا ، ما قصد داریم اطلاعات مفیدی در مورد درخت پاشی به اشتراک بگذاریم.

انتخاب تجهیزات مناسب برای درخت پاشی

مهم است که بدانید روش سمپاشی درخت شامل استفاده از تجهیزات ویژه است. امروزه پزشکان مراقبت از درخت از تجهیزات سمپاشی درخت در انواع و اندازه های مختلف استفاده می کنند. درختکاران می توانند از سمپاش های کوچک و یا از صندوق های مخزن بزرگ در کار خود استفاده کنند.

شایان ذکر است که هر وضعیت متفاوت است و نیاز به استفاده از تجهیزات مختلف درخت پاشی دارد. پس از تجزیه و تحلیل دقیق اوضاع و ارزیابی عواملی مانند اندازه درخت ، گونه های درخت و همچنین انواع اشکالات مورد نیاز برای درمان ، یک درختکار تجهیزات مناسبی را برای انجام سمپاشی درخت انتخاب می کند.

چه درختانی باید اسپری شوند؟

چه درختانی باید سمپاشی شوند؟ داده های آماری نشان می دهد که درختان میوه در مقایسه با سایر گونه های درخت بیشتر مورد حمله حشرات ، آفات و بیماری های مختلف قرار می گیرند. به همین دلیل آنها باید به صورت دوره ای اسپری شوند. برخلاف درختان میوه ، درختان منظره بندرت با مشکل آفت روبرو می شوند.

آیا تشخیص اینکه درختان شما برای سمپاشی چیست مشکل است؟ بدیهی است که کمک پزشک مراقبت از درخت در چنین شرایطی بی اندازه است. یک درختکار به شما کمک می کند بفهمید کدام درختان شما از آفات یا بیماری رنج می برند و بنابراین باید اسپری شوند.

چه موقع اسپری درختان است؟

هنگامی که زمان سمپاشی درختان فرا رسیده است برای دستیابی به نتایج موثرتر در سمپاشی درختان ، یک درختکار باید زمان بیشترین فعالیت آفات باگ را تعیین کند.

در حقیقت ، روش های مختلفی برای تجزیه و تحلیل فعالیت حشرات وجود دارد. این روزها ، پزشکان مراقبت از درخت برای تعیین بهترین زمان برای سمپاشی درخت یا از روزهای درجه رشد یا از شاخص های فنولوژیک استفاده می کنند.

واقعیت این است که فعالیت حشرات درختی به طور قابل توجهی به درجه حرارت جو بستگی دارد. پزشکان مراقبت از درخت ، دمای جو و مقدار گرمای جمع شده در هوا را به دقت تجزیه و تحلیل می کنند. پس از آن ، با استفاده از فرمول های خاص ، هنگام فعال شدن اشکالات ، اصطلاحاً Growing Degree Days را کشف می کنند.

لازم به ذکر است که برخی از حشرات در طول دوره شکوفه دادن به درختان فعال می شوند. شاخص های فنولوژیکی نقشی اساسی در تعیین فعالیت حشرات دارند. این شاخص به باغداران درک بهتری از زمان سمپاشی درختان می دهد.

برنامه های اسپری درخت

صاحبان خانه باید بدانند که امروزه دو نوع برنامه اصلی اسپری درخت وجود دارد. اینها اسپری های درختی هدفمند و اسپری های درختی دوره ای هستند.

هدف اصلی سمپاشی های درختی هدف کنترل آفات درختان است. خوب است بدانید که انجام سم پاشی به موقع برای کنترل موفقیت آمیز حشرات و آفات درختی بسیار مهم است. به همین دلیل این روش سمپاشی درختی هدفمند برای دوره های خاصی از سال برنامه ریزی شده است.

برنامه سمپاشی های دوره ای درختی شامل بازرسی دقیق از درختان و همچنین کاشت منظره است. در بازرسی های منظم ، یک درختکار تعیین می کند که کدام یک از درختان شما می تواند توسط آفات مورد حمله قرار گیرد. سرانجام ، یک درختکار این درختان را تحت درمان قرار می دهد.

هنگامی که برای اولین بار درختان میوه خود را انتخاب کردید ، احتمالاً آنها را از فهرست درختان انتخاب کرده اید. برگ های براق و میوه های براق در تصاویر فریبنده هستند و نوید یک نتیجه خوشمزه را پس از چند سال حداقل مراقبت می دهند. متأسفانه ، درختان میوه گیاهان بی دغدغه ای نیستند که ممکن است امیدوار باشید. آفات و بیماری ها درختان میوه در هر قسمت از کشور را تحت تأثیر قرار می دهند. سمپاشی درختان میوه بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات است و هنگامی که در زمان مناسب سال انجام شود بهترین عملکرد را دارند. بیایید درباره زمان پاشیدن درختان میوه بیشتر بدانیم. جدول زمانبندی اسپری درخت میوه نکات مربوط به زمان مناسب سمپاشی درختان میوه به طور معمول به انواع اسپری های استفاده شده بستگی دارد. در اینجا متداول ترین انواع برای سمپاشی درختان میوه و بهترین زمان برای سمپاشی درختان برای جلوگیری از مشکلات آینده وجود دارد. اسپری برای اهداف عمومی - ساده ترین راه برای مراقبت از تمام آفات و مشکلات احتمالی درختان میوه ای استفاده از مخلوط اسپری برای اهداف عمومی است. نیازی به شناسایی آفات و بیماری هایی که درخت شما را آزار می دهد نیست و این موارد شما را حتی ممکن است از دست بدهید. برچسب را چک کنید و از مخلوطی استفاده کنید که فقط برای استفاده از درختان میوه دارای برچسب باشد. اسپری های خفته - برای مراقبت از حشرات مقیاس دار ، از ماده ای به نام روغن خواب استفاده کنید. از روغنهای خفته باید در اوایل بهار ، قبل از شروع باز شدن جوانه های برگ ، استفاده شود. در صورت استفاده از درختان هنگام کاهش دما به زیر 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) ، آنها می توانند به درختان آسیب برسانند ، بنابراین قبل از استفاده از این روغن ها ، هوا را برای هفته آینده بررسی کنید. اکثر درختان میوه فقط به روغنهای خوابانده شده که هر 5 سال یکبار اعمال می شوند نیاز دارند ، مگر اینکه مشکل زیادی در منطقه داشته باشد. اسپری های قارچ کش - در اوایل فصل از اسپری قارچ کش برای از بین بردن بیماری پوسته مانند هلو استفاده کنید. برای استفاده از این اسپری می توانید کمی بیشتر در بهار صبر کنید ، اما این کار را قبل از باز شدن برگ ها انجام دهید. این قارچ کشهای هدف کلی همیشه باید مورد استفاده قرار بگیرند که دمای روز به طور ثابت در حدود 60 درجه فارنهایت باشد (15 درجه سانتیگراد). اسپری حشره کش - هنگام مراقبت از اکثر آفات درختان میوه از اسپری حشره کش استفاده کنید. تنها استثنا در این قانون برای مصارف خانگی احتمالاً پروانه کادلینگ است. برای مراقبت از این حشره معمولی ، دو هفته بعد از ریزش گلبرگ ها ، درختان را دوباره سمپاشی کنید و یک بار آخر در اواسط تابستان مراقبت از پروانه های نسل دوم را که اغلب می رسد ، انجام دهید. مهم نیست که از چه نوع اسپری بر روی درختان میوه خود استفاده می کنید ، مراقب باشید هرگز فقط هنگام باز شدن شکوفه ها از آنها استفاده نکنید. با این کار از آسیب رساندن به زنبورهایی که برای گرده افشانی و رشد میوه بسیار مهم هستند جلوگیری می شود.

برای دریافت خدمات در خدمت از ما، می توانید به https://khedmatazma.com/prices بروید.