در اینجا چند نکته از خط مقدم آورده شده است تا اطمینان حاصل کنید که نظافت شما فضایی را ایجاد می کند که مشتریان و بخش بهداشت را راضی نگه می دارد.

این احتمالاً عشق به غذا است که شما را به کار رستوران سوق می دهد ، بنابراین اگر نسبت به کارهای پیش پا افتاده در اداره یک رستوران مانند تمیز کردن آن عشق و علاقه خاصی نداشته باشید ، قابل درک است. اما اکنون بیش از هر زمان دیگری ، با شیوع آنفولانزا و COVID-19 ، رستوران شما باید از بهداشتی ترین سرویس بهداشتی باشد که تاکنون برای محافظت از میهمانان و کارمندان در برابر بیماری است.

وقتی نوبت به آن می رسد ، سمپاشی رستوران ها در حال حاضر برخی از منظم ترین مکان های عمومی اطراف هستند. شما احتمالاً قبلاً کارهای زیادی را برای جلوگیری از شیوع میکروب در رستوران خود انجام داده اید - تمام کاری که اکنون باید انجام دهید این است که ضد عفونی کننده را افزایش دهید ، پروتکل شستشوی دست خود را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما در این زمینه حضور ندارند. من بیمار به کار می آیم اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما می دانند که هیچ چیزی بیش از سلامتی آنها و مشتریان شما مهم نیست.

یک نظرسنجی که در سال 2016 توسط هریس نظرسنجی به صورت آنلاین انجام شد ، نشان داد که 93٪ از بزرگسالان در ایالات متحده اگر قبلاً نوعی نقص در این مرکز را تجربه کرده باشند ، از ورود مجدد به یک مرکز بازدارند. این موارد شامل موارد معمول مربوط به تمیزی رستوران ، از جمله بوی بد عمومی ، دستشویی های کثیف و سطوح ناپاک است. و اکنون بیش از هر زمان دیگر ، مردم در جستجوی این نوع موضوعات هستند.

CDC می گوید که تصور می شود COVID-19 از طریق تماس نزدیک با یکدیگر و از طریق سرفه و عطسه ، از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. در طی یک بحران بهداشتی مانند این ، توصیه های CDC را برای مشاغل دنبال کنید. تعداد دفعاتی که توسط کارکنان برای پاکسازی مناطقی که مرتباً لمس می شوند مانند دستگیره درها و کیوسک های صفحه لمسی را افزایش دهید و از همه کارمندان بخواهید دست های خود را به دفعات بیشتری نسبت به حالت معمول بشویند ، مانند کاری که در Starbucks و Dunkin انجام می دهند. و اغلب به کارمندان خود یادآوری کنید که شستشوی مناسب دست 20 ثانیه طول می کشد. این امر به ویژه در هنگام عجله بسیار مهم است ، بنابراین اگر برای کاهش بار تمیز کردن اضافی در هر شیفت به یک نفر اضافی در کارکنان نیاز دارید ، راهی برای کار کردن آن پیدا کنید.

در این مقاله ، ما به شما توضیح خواهیم داد که چگونه یک رستوران را به صورت بخش به بخش تمیز کنید ، با برخی از توصیه های کلی در مورد روش های بهداشتی و پروتکل که اولویت ایمنی مهمان است.

در این قسمت درباره تمیز کردن یک رستوران ، خواهید آموخت:

نحوه تمیز کردن هر بخش از یک رستوران (جلوی خانه ، بار ، پشت خانه)

لوازم نظافتی مورد نیاز برای ایمن و بهداشتی نگه داشتن رستوران شما

بهترین روشهای نظافت رستوران

و فقط برای اینکه بدانید ، این محتوا فقط برای اطلاع رسانی است و به عنوان مشاوره حقوقی ، حسابداری ، مالیاتی ، منابع انسانی یا سایر مشاغل در نظر گرفته نشده است. شما مسئول انطباق خود با قوانین و مقررات هستید. برای مشاوره ویژه شرایط خود با وکیل یا مشاور مربوطه تماس بگیرید.

نظافت رستوران: از جلو (خانه) به عقب (خانه)
لیست چک جلوی نظافت منزل
جلوی خانه شما اولین احساسی است که میهمانان هنگام ورود به رستوران شما احساس می کنند و باید فضایی باشد که باعث شود آنها در طول تجربه ناهار خوری خود به خصوص در این روزها احساس راحتی کنند. اینجاست که ظاهر همه چیز است. اطمینان حاصل کنید که میهمانان شما می بینند که شما نظافت را افزایش داده اید.

تمیز کردن لوازم مورد نیاز:

پاک کننده های اسپری سطح و شیشه.

محلول ضد عفونی کننده (سفید کننده).

پارچه های تمیز.

جاروب

Mop و سطل آب گرم و صابون.

خلاuum برای مناطق فرش شده و گوشه هایی که به سختی قابل دسترسی است.

شوینده حمام و برس توالت فرنگی.

لوازم کاغذی مانند دستمال توالت ، حوله کاغذی ، و دستمال سفره.

در طول شیفت:

سطوح پرترافیک مانند دستگیره درها ، نرده ها ، صندلی ها و صفحه های میز را هر چند بار که نیاز دارید اسپری کرده و پاک کنید. در طول یک بحران بهداشتی ، از یک کارمند بخواهید این کار را خیلی بیشتر از حد معمول انجام دهد.

در طول یک بحران بهداشتی ، همچنین لازم است که چاشنی های عمومی را که معمولاً روی میز زندگی می کنند مانند بطری های سس گوجه فرنگی بردارید و آنها را فقط در صورت درخواست تهیه کنید - و بعد از هر بار استفاده آنها را پاک کنید.

پنجره ها و درهای شیشه ای را تمیز کنید و از لکه ها و لکه ها جلوگیری کنید.

بررسی کنید که هر میز دارای تنظیمات تمیز و کاملاً مجهز باشد.

به طور دوره ای سرویس بهداشتی را از نظر تمیزی بررسی کنید.

هنگام خاموش کردن:

ظروف نقره و دستمال را برای شیفت بعدی آماده کنید.

منوها را اسپری کرده و پاک کنید.

تمام صفحه های میز را اسپری کرده و پاک کنید.

سطوح حمام را کاملا تمیز و تمیز کنید.

جارو و کفپوش ها را بشویید.

خرده ریزها یا خرده ریزهای فرش را با جاروبرقی تمیز کنید.

یک بار در هفته:

جاهایی که دسترسی به آنها دشوار است را جاروبرقی کنید.

همه وسایل و سطوح ثانویه را گردگیری کنید.

تمام سطوح شیشه ای و آینه ها را اسپری کرده و پاک کنید.

توالت ها را تمیز و تمیز کنید.

به هر گونه گیاه زنده تمایل داشته باشید.