کابینت ها هسته اصلی آشپزخانه و سرویس بهداشتی هستند ، که هم برای فرم و هم برای عملکرد این اتاق ها ضروری است. آنها ذخیره سازی حیاتی را فراهم می کنند و عوامل اصلی در سبک و زیبایی هستند. آنها همچنین در میان گرانترین و دائمی ترین تجهیزات هستند و به همین دلیل وظایف خود را برای سالهای طولانی انجام می دهند.

ساییدگی و فرسایش کاملاً طبیعی است. درها آویزان می شوند ، دراورها می چسبند ، سطوح فرو رفته و ساییدگی آنها به پایان می رسد. این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه با این مشکلات کنار بیایید و کابینت خود را به صورت روان کار کنید و زیبا به نظر برسید.

تعمیر سطوح کابینت
تراشه ها و بریدگی های کوچک در کابینت های چوبی را می توان با پر کننده های پلاستیکی چوب پر کرد ، که در رنگ ها فروخته می شود تا با بیشتر لکه های چوب مطابقت داشته باشد. اگر خسارت به ناحیه ای مشهود باشد ، انجام تعمیرات "بدون درز" ممکن است دشوار باشد. قبل از اقدام به تعمیر در جایی که قابل مشاهده است ، ترکیب و تطبیق رنگ را در یک منطقه غیبی آزمایش کنید.

هنگام لمس یک کابینت تراش خورده یا خراشیده ، ترفند مطابقت با رنگ است. اگر از رنگ اصلی یا رنگ لکه سازنده استفاده می کنید ، که ممکن است بتوانید آن را از یک توزیع کننده محلی یا خرده فروشی کابینت کشف کنید ، توجه داشته باشید که ممکن است با گذشت زمان رنگ آن کمرنگ شود.

ممکن است مجبور شوید یک سطح کامل را شروع کرده و از لبه کابینت خاتمه دهید ، زیرا لمس نقطه ای در کابینت های تغییر رنگ یافته ، مانند مناطق پخت و پز تحت تأثیر گرما و چربی و دوده هوا ، بیشتر آشکار است.

اگر کابینت های چوبی شکسته یا شکاف خورده باشند ، چسب زدن و بستن می تواند باعث ترمیم شود. اندازه گیری عمیق و تعمیرات غیر قابل جبران می تواند کمی بیشتر تلاش کند:

1 با استفاده از اره دندانه دار ، ناحیه آسیب دیده را برش دهید و برشهای صاف و صاف ایجاد کنید. سپس یک قطعه جایگزین با اندازه کمی بزرگ از همان ماده را برش دهید و آن را با چسب و در صورت لزوم ، ناخن های کوچک یا پیچ های خمیده محکم کنید. ترمیم را با سنباده ظریف سمباده بزنید و سپس رنگ آمیزی یا رنگ کنید تا با نسخه اصلی مطابقت داشته باشد.

2 اگر با آبشار عمیق سر و کار دارید ، چوب آسیب دیده را پاک کنید و سپس منطقه را با یک کیت تعمیر چوب اپوکسی پر کنید. اجازه دهید خشک شود ، سپس سنباده بزنید و لک بزنید یا رنگ آمیزی کنید. این مواد به طرز شگفت انگیزی خوب کار می کنند و تعمیرات اغلب به اندازه چوب است. پرکننده اپوکسی ضد آب است بنابراین می توان از آن در مواردی که آسیب اصلی چوب در اثر شرایط مرطوب ایجاد شده استفاده کرد.

رفع درب کابینت
درهای کابینت که کاربرد زیادی دارند ، به دلایل مختلف می توانند با گذشت زمان از تنظیمات خارج شوند. اگر درهای کابینت شما افتاده ، تاب می خورد یا ضعیف بسته می شوند ، مراحل زیر را انجام دهید:

تنظیمات ساده لولا به راحتی انجام می شود و بسیاری از کابینت ها دارای لولا هستند که به شما امکان می دهد تنظیمات میکرو را از هر جهت انجام دهید.

برای لولاهای ساده ، پیچ های نصب را به اندازه کافی باز کنید تا لولاها بتوانند حرکت کنند ، اما نه به اندازه ای که درب آویزان شود. درب را به گونه ای ارتفاع دهید که با دهانه کابینت مربع باشد ، در صورت لزوم از میله استفاده کنید و دوباره پیچ ها را محکم کنید.

اکثر لولاها به سبک اروپایی دارای تنظیمات داخلی هستند و انواع مختلفی وجود دارد. یکی دارای یک پیچ است که دو نیمه لولا را به هم متصل می کند. این پیچ را کمی شل کنید و می توانید در را به صورت عمودی یا افقی تغییر مکان دهید ، سپس دوباره محکم کنید.

تنظیم لولای به سبک اروپایی با استفاده از پیچ گوشتی.
© دون واندروورت ، نکات اصلی
با یک لولا به سبک اروپایی ، تنظیمات با چرخاندن پیچ آسان است.

نوع دیگر لولا دارای یک میله کشویی با یک پیچ تنظیم شده برای تنظیمات افقی و یک پیچ ست جداگانه برای تنظیمات عمودی است. جدیدترین لولاها دارای صفحات نصب ضربه محکم و ناگهانی هستند که به شما امکان می دهد ارتفاع و عمق را تنظیم کنید.

تنظیم درب کابینت
1 پیچ های نصب لولا را محکم کنید. اگر این فقط برای مدتی کمک کرد ، یا سوراخ ها آنقدر فرسوده شده اند که پیچ ها دیگر نمی توانند نگه داشته شوند ، پیچ ها را یکی یکی بردارید ، در هر سوراخ کمی چسب سفید بچرخانید و سپس خلال دندان ها را در سوراخ ها قرار دهید. چسب اضافی را پاک کرده و پس از خشک شدن چسب ، خلال دندان ها را با استفاده از چاقوی ابزار با سطح برش دهید. سپس پیچ های جدیدی را به سوراخ های مرمت شده وارد کنید (ممکن است ابتدا مجبور باشید سوراخ های کوچک خلبان را سوراخ کنید).

2 پیچ های لولایی را با پیچ های طولانی تر یا بزرگتر تعویض کنید. این امر معمولاً به سوراخ های عمیق تر خلبان نیاز دارد ، که ممکن است در بعضی از کابینت ها امکان پذیر نباشد ، یا از پیچ های با قطر بزرگتر استفاده کنید ، که ممکن است به خوبی لولاها مناسب نباشد. به همین دلایل ، به این گزینه دقت کنید.

3 لولاها را حرکت دهید. اگر سوراخ های پیچ یا محل نصب بد فرسوده شده اند ، سعی کنید هر لولا را به نقطه جدیدی که چوب در آن قوی تر است منتقل کنید. اگر سخت افزار پنهان باشد ، این بهترین عملکرد را خواهد داشت زیرا در غیر این صورت مکان های قدیمی قابل مشاهده خواهند بود ، به ویژه در جایی که برگ های لولا به سمت درب ها سوار می شوند. اگر تصمیم دارید این گزینه را انتخاب کنید ، ممکن است بخواهید لولاهای خود بسته را نیز در نظر بگیرید که نیازی به صید نیست.