بهبود مراقبت از بیمار با هدف کلی دستیابی به درجه بالایی از رضایت بیمار ، به یک اولویت برای همه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی تبدیل شده است. آگاهی بیشتر در بین مردم ، افزایش تقاضا برای مراقبت بهتر ، رقابت شدیدتر ، تنظیم بیشتر مراقبت های بهداشتی ، افزایش دادخواست های قصور پزشکی و نگرانی در مورد نتایج ضعیف عواملی هستند که در این تغییر نقش دارند.

کیفیت مراقبت از بیمار اساساً با کیفیت زیرساخت ها ، کیفیت آموزش ، صلاحیت پرسنل و کارایی سیستم های عملیاتی تعیین می شود. لازمه اساسی اتخاذ سیستمی است که "بیمار محور" باشد. مشکلات موجود در مراقبت های بهداشتی به عوامل پزشکی و غیر پزشکی مربوط می شود و باید یک سیستم جامع که هر دو جنبه را بهبود می بخشد پیاده سازی شود. سیستم های مراقبت های بهداشتی در کشورهای در حال توسعه با چالش بزرگتری روبرو هستند زیرا بازیابی کیفیت و هزینه باید با فرصت های برابر در مراقبت از بیمار متعادل شود.

قابل اعتماد و متخصص:
جنبه های غیر پزشکی
این واقعیت که بیمار مهمترین فرد در یک سیستم مراقبت پزشکی است باید توسط همه کسانی که در این سیستم کار می کنند تشخیص داده شود. این عامل واحد تفاوت قابل توجهی در مراقبت از بیمار در هر بیمارستان دارد. در کشورهای در حال توسعه ، محدودیت های مالی اغلب منجر به کاهش کیفیت مراقبت می شود. این می تواند با معرفی سیستم های مدیریتی که بر بهبود هزینه تأکید دارند ، اصلاح شود. تجربه ما نشان می دهد که ابتدا باید سیستمی برای جذب بیمارانی تهیه شود که توانایی پرداخت هزینه خدمات با کیفیت بالا را دارند و سپس چنین سیستمی باید به بیماران غیرپرداخت نیز تعمیم یابد. این سیستم از مزایای مراقبت با کیفیت بالا و بازیابی خوب هزینه برخوردار است. برخی از مواردی که برای بهبود مراقبت از بیمار باید مورد توجه قرار گیرند ، در زیر ذکر شده است.

یک فایل خارجی که دارای یک تصویر ، تصویر و غیره است.
نام شی jceh_15_41_001_f01.jpg است
یک مادر و کودک افغان منتظر مراقبت از چشم در کابل ، افغانستان هستند

دسترسی دسترسی و در دسترس بودن بیمارستان و پزشک باید به همه کسانی که به مراقبت های بهداشتی احتیاج دارند ، اطمینان داشته باشد.

در انتظار. زمان انتظار برای همه سرویس ها باید به حداقل برسد. در بیشتر کشورهای در حال توسعه ، تقاضای زیاد برای خدمات اغلب این مسئله را به یک مشکل بزرگ تبدیل می کند. با این وجود ، باید به طور م throughثر از طریق بررسی مستمر پاسخ های بیمار و سایر داده ها و استفاده از این بازخورد برای ایجاد تغییرات لازم در سیستم مورد بررسی قرار گیرد.

اطلاعات اطلاعات و دستورالعمل های بیمار درباره کلیه اقدامات ، اعم از پزشکی و اداری ، باید کاملاً واضح و روشن بیان شود. مشاوران بیمار که به خوبی آموزش دیده اند ، یک ارتباط م effectiveثر بین بیمار و کارکنان بیمارستان ایجاد می کنند و تجربه بیمار را بهتر و کار پزشکان را بسیار آسان می کنند.

مدیریت. روش های ورود و خروج باید "بیمار پسند" باشد. به عنوان مثال ، برای بیماران داخلی ، ما سیستمی را برای ترخیص بیماران در اتاق های آنها ایجاد کرده ایم و نیاز بیمار یا خانواده را برای مراجعه به مطب دیگر یا پیشخوان در بیمارستان و انتظار طولانی مدت در آنجا برطرف کرده ایم. این مورد به طور مطلوب توسط بیماران دریافت شده است.

ارتباطات برقراری ارتباط با بیمار و خانواده در مورد تاخیرهای احتمالی عاملی است که می تواند از بسیاری از ناامیدی و اضطراب جلوگیری کند. ایجاد یک "بخش مراقبت از بیمار" ویژه با مدیر تمام وقت به موسسه ما کمک قابل توجهی کرده و تعاملات ما با بیماران و خانواده های آنها را افزایش داده است.

خدمات جانبی. سایر خدمات مانند ارتباطات ، غذا و غیره باید هم برای بیماران و هم برای خانواده های ملاقات در دسترس باشد.

قابل اعتماد و متخصص:
جنبه های پزشکی
جنبه های پزشکی مراقبت از بیمار توسط بیشتر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی بسیار بهتر درک شده است. این امر در عمل به کیفیت تخصص پزشکی و فنی و تجهیزات و سیستم های تضمین کیفیت بستگی دارد. عوامل زیر در بهبود مراقبت از بیمار نقش دارند.

پرسنل آموزش دیده یک "تیم مراقبت از چشم" به خوبی آموزش دیده برای ارائه مراقبت با کیفیت بالا و نتایج مطلوب بسیار مهم است. کمبود پرسنل کافی و کمبود امکانات آموزشی کافی برای پرسنل موجود از مشکلات عمده است. باید در مقابل وسوسه جذب افراد آموزش دیده یا ضعیف آموزش دیده مقاومت کرد. تعداد برنامه های آموزشی باید افزایش یابد ، و برنامه های موجود باید بهبود یابد. ایجاد یک برنامه درسی اساسی یکنواخت برای همه م institutionsسسات / برنامه های آموزشی باید به ایجاد استاندارد کمک کند.

مراقبت از چشم با کیفیت. نگرانی قابل توجهی در مورد نتایج جراحی آب مروارید و سایر روشهای معمول جراحی وجود دارد. ترکیب سیستم های تضمین کیفیت در هر جنبه از مراقبت از بیمار بسیار مهم است. به عنوان مثال ، پیروی از آسپسی در اتاق های عمل به کاهش عوارض پس از عمل کمک می کند و آموزش مناسب چشم پزشکان در روش های تشخیصی به دستیابی به کنترل بهتر بیماری های تهدید کننده بینایی کمک می کند.

تجهیزات. تمام تجهیزات لازم باید در جای خود قرار داشته و به درستی نگهداری شوند. این برای عملکرد سیستم پزشکی حیاتی است و به طور چشمگیری به نتایج بهتر کمک می کند. تجهیزات مراقبت از چشم با استانداردهای قابل قبول اکنون با قیمت های مناسب در دسترس است و این باید با سیستم های مناسب نگهداری همراه باشد.

استفاده از ابزارهای مناسب. ابزارهای مرغوب اکنون با هزینه کمتری در دسترس هستند. با توسعه سیستم های کنترل موجودی مناسب برای یک عملیات خاص ، می توان هزینه ها را کاهش داد.

استفاده از داروهای مناسب. دستیابی به داروهای ارزان قیمت برای مراقبت مناسب یک ضرورت مطلق است.

استفاده از فناوری های جدید استفاده مداوم از فن آوری های جدید که کیفیت مراقبت را بهبود می بخشد ، مهم است. البته این کار باید با اشاره به صرفه اقتصادی انجام شود.

بهبود مراقبت از بیمار فرایندی پویا است و باید در ذهن پرسنل مراقبت پزشکی بالاترین سطح باشد. توسعه و تأمین یک سیستم حساس به بیمار برای دستیابی به این هدف بسیار مهم است. توجه به کیفیت در هر جنبه از مراقبت از بیمار ، اعم از پزشکی و غیر پزشکی مهم است.